دکتر خداداد شیخ زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بین داوطلبان آزمون بهورزی امروز 19 نفر پذیرفته و در آینده در خانه های بهداشت مناطق روستایی خاش و زاهدان مشغول خدمت می شوند.
وی تاکید کرد: یکی از شرایط اصلی پذیرش بهورز، بومی بودن فرد است.
معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: بهورز یکی از تاثیر گذارترین مشاغل در نظام سلامت است زیرا پایه و اساس خدمات بهداشتی در روستاها و نخستین رده محسوب می شود.
شیخ زاده با اشاره به فعالیت های بهورزان گفت: شناخت جمعیت روستایی، سرشماری خانوارها و جمع آوری اطلاعات آماری جمعیت زیرپوشش، جذب رابطان بهداشتی در مناطق مورد نیاز، بازدید از منازل، انجام مراقبت های بهداشتی برای مادران باردار، کودکان زیر هشت سال، واکسیناسیون گروه های سنی مختلف براساس نیاز و دستورالعمل، پیگیری بیماری ها و ارجاعات از جمله مهمترین وظایف این قشر از جامعه است.
وی افزود: بهورزان خدمات دیگری نظیر کنترل و گزارش بیماری ها، نظارت بر دفع بهداشتی زباله های روستا، کنترل بهداشت آب و جمع آوری نمونه، انجام کمک های اولیه، درمان های ساده و جمع آوری و ثبت آمار و گزارش به مراکز بهداشت و درمان را انجام می دهند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.