جعفر زربافتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین اعتبارات بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان صرف فعالیت های آب و خاک می شود.
وی با اشاره به شرایط خشکسالی حاکم بر سیستان و بلوچستان گفت: در راستای بهره‌گیری مناسب از آب موجود نگاه ویژه دولت معطوف به انجام پروژه‌های آب و خاک شده و اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص یافته است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اجرای انواع سیستم های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، ساخت جاده های دسترسی به مزارع، تسطیح و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی، ساخت کانال آبیاری عمومی و استخر های ذخیره آب را از عمده فعالیت‌ های در دست اجرا توسط این نهاد برشمرد.
وی با بیان اینکه برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد اظهار داشت: برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس دستور العمل های موجود تا 85 درصد هزینه های اجرایی آن از محل اعتبارات دولتی به طور بلاعوض تامین و پرداخت می شود.
زربافتی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون هفت هزار هکتار از اراضی و باغات سیستان و بلوچستان در حال تجهیز به سیستم های آبیاری نوین است.
وی افزود: همچنین کار مطالعه بیش از 2 هزار و 500 هکتار به انجام رسیده و آماده اجرای سیستم های آبیاری است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال بیش از 150رشته قنات در حال مرمت و بازسازی است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.