محمد علی تراقویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرداختی ها در راستای توسعه، رسیدگی و اولویت بندی نیاز خانوارهای مددجویان کمیته امداد توسط مددکاران این نهاد از طریق بررسی میدانی انجام شده است.
وی ادامه داد: در پرداخت کمک هزینه جهیزیه اولویت با خانواده‌های ایتام، زنان سرپرست خانوار، ساکنان روستاهای با محرومیت بالا، کارافتادگی سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای عائله زیاد است.
رئیس کمیته امداد ایرانشهر بیان کرد: سرانه اعطاء کمک هزینه جهیزیه در مناطق محروم سه میلیون و 500 هزار تومان و سرانه هدیه ازدواج پسران یک میلیون و 500 هزار تومان است.
وی افزود: مددجویان پس از تکمیل پرونده جهیزیه و با اخذ مدارک قانونی نسبت به دریافت جهیزیه و یا پرداخت نقدی جهیزیه اقدام می کنند.
تراقویی تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد فرهنگی، حمایتی و اجتماعی با هدف توسعه و تبلیغ سنت نبوی و حسنه ازدواج، توسعه ازدواج آسان و پایدار به مددجویان خود کمک هزینه ازدواج پرداخت می کند.
وی با اشاره به نقش موثر خیران در زمینه حمایت و همیاری تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان گفت: نقش خیران در این حوزه بسیار پررنگ است و توجه بیشتر در این زمینه باعث توسعه و تسهیل امر ازدواج در میان جوانان خواهد شد.
به گزارش ایرنا پنج هزار و 700 خانوار با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر در ایرانشهر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.
ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.