سعید اولیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 هزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی زرآباد کنارک با تولید 69 هزار تن به محصولات زراعی و سه هزار و 900 هکتار با تولید 75هزار و 500 تن به محصولات باغی اختصاص دارد.
وی افزود: کشت و کار بیش از 13هزار کشاورز زرآبادی از هزار و 200 حلقه چاه نیمه عمیق موجود در منطقه تامین می ‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کنارک کشت هندوانه در سطح هزار و 500 هکتار و موز در سطح سه هزار و 500 هکتار را از عمده تولیدات منطقه برشمرد و گفت: تولیدات کشاورزی زرآباد همه ساله علاوه بر بازارهای سیستان و بلوچستان به تهران، اصفهان، شیراز، هرمزگان و کرمان به عراق، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.
اولیایی ادامه داد: هندوانه، گوجه ‌فرنگی و بادمجان به عنوان شاخص ترین محصولات زراعی زرآباد است که هم اینک به خارج از کشور صادر می‌ شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما در کشور و شرایط اقلیمی جنوب سیستان و بلوچستان تولیدات کشاورزی زرآباد نقش مهمی در تنظیم بازار کشور در این فصل از سال را دارد.
به گزارش ایرنا بخش زرآباد شهرستان کنارک به مرکزیت شهر زرآباد در منتهی الیه جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن 75 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان (مَکُّران) در فاصله 170 کیلومتری مرکز شهرستان کنارک واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.