علیرضا راشکی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 مدرسه با اعتبار 600 میلیون ریال به صورت 100درصد مردمی ساخته شده است.
وی افزود: با افتتاح این 2 واحد آموزشی 20 نفر از دانش آموزان منطقه از فضای استاندارد آموزشی بهره مند شدند.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: به ابتکار این اداره کل ساخت مدارس منطبق با فضای منطقه در قالب طرح «توپی کلاس» مورد توجه قرار گرفته به طوریکه این فضای آموزشی با استفاده از مصالح مقاوم و سبک و با رویکرد متناسب سازی مدرسه با بافت سکونتی بومی و اقلیمی ساخته می شوند.
وی با بیان اینکه ساخت این نوع از مدارس هزینه ها را بسیار کاهش می دهد افزود: تاکنون ساخت این گونه مدارس با استقبال بسیار خوب خیران مواجه شده است.
راشکی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته همچنان در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، 720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 97-98 در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی در حال تحصیل هستند.
به گفته کارشناس فضای آموزشی؛ توپی کلاس شامل کلاسی با دیواره کوتاه خشت و گلی یا آجری و سقف حصیری با استفاده از چوب و شاخه درخت خرما (نوعی کپر شکیل و زیبا) است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.