اتابک جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار آب نسبت به مدت مشابه سال قبل با 814.56 میلیون متر مکعب، کاهش 47 درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه مجموع حجم ذخیره سدهای سیستان و بلوچستان هزار و 967 میلیون مترمکعب است، افزود: از مجموع 22 سد در دست بهره برداری در استان هفت سد مخزنی و 15 سد تغذیه ای است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین سدهای در دست ساخت در این استان شامل سد مخزنی کهیر (کنارک) با حجم 314 میلیون متر مکعب، سد تغذیه ای گوهرکوه (خاش) با حجم 10 میلیون متر مکعب و سد شهری کور (مهرستان) با حجم 103 میلیون متر مکعب است.
وی افزود: با ساخت این سدها ظرفیت ذخیره سازی سدهای سیستان و بلوچستان به 2 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
جعفری خاطر نشان کرد: منابع آب در شمال سیستان و بلوچستان آبهای سطحی، در مرکز آبهای زیرزمینی و در جنوب استان تلفیقی از این دو است.
به گزارش ایرنا خشکسالی در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های این استان کویری به دنبال داشته است.
2 دهه خشکسالی، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.