به گزارش ایرنا محمد نبی داودی روز سه شنبه در نشست شورای اداری جنوب سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات اررنده ای به استانهای محروم بویژه سیستان و بلوچستان ارایه کرده که به دلیل عمق محرومیت هنوز نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری عنایت ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارند که این نوع نگاه به این استان بر کسی پوشیده نیست.
فرماندار ایرانشهر گفت: تقویت زیرساخت های سیستان و بلوچستان قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست و در این 40 ساله خدمات ارزشمندی به این استان شده است.
وی بیان کرد: تامین آب آشامیدنی مهمترین چالش سیستان و بلوچستان است که می طلبد مسئولان شیرین سازی آب دریای عمان را به طور جدی پیگیری کنند.
داودی اظهار داشت: انتقال آب از دریا بسیاری از مشکلات مردم را برطرف می کند و باعث رونق کشاورزی در سیستان و‌بلوچستان می شود.
وی ادامه داد: انتقال آب از دریا از مهمترین خواسته های مردم سیستان و بلوچستان است که از چندین سال پیش تاکنون با خشکسالی دست و‌پنجه نرم می کنند.
فرماندار ایرانشهر گفت: توسعه سواحل مکران از دیگر خواسته های مردم سیستان و بلوچستان است و انتظار دارند که کل استان در پسکرانه توسعه این سواحل دیده شود.
وی ادامه داد: کل شهرهای سیستان و بلوچستان باید از مزیت های توسعه سواحل مکران بهره مند شوند و انتظار می رود کل استان از این مزیت بهره مند شوند.
داودی اظهار داشت: با توجه به پهناوری سیستان و بلوچستان انتظار است سهمیه 200 لیتری بنزین در این استان افزایش یابد.
وی ادامه داد: پهناوری سیستان و‌ بلوچستان ایجاب می کند تا ایرانشهر مرکز یک استان مستقل شود.
فرماندار ایرانشهر با اشاره به تولید سالانه 200 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان گفت: این ظرفیت می طلبد تا صنایع بسته بندی و کارخانه فراوری خرما و بازاریابی مورد توجه دولت باشد.
وی با تاکید بر احیای کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر گفت: این کارخانه در گذشته 10 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده بود و ‌احیای ان می تواند مشکل بیکاری در این شهرستان را برطرف کند.

امام جمعه ایرانشهر نیز گفت: اعتماد مردمی بزرگترین پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی اظهار داشت: رضایتمندی مردم بزرگترین پشتوانه نظام و حکومت اسلامی است بنابراین باید مردم در راس امور باشند.
وی بیان کرد: نگاه مسئولان به مردم باید از پایین به بالا باشد چنانچه برعکس باشد مشکلات زیادی را فراهم می کند.
امام جمعه ایرانشهر گفت: در نظام اسلامی مسئولان باید نسبت به بیگانگان بدبین باشند.
وی ادامه داد: اعتماد به دشمنان ضربات بسیار زیادی را به کشور وارد می کند و برای برطرف کردن مشکلات باید نگاهها به درون باشد.
حجت الاسلام ابطحی تصریح کرد: در برخی مسائلی که به دشمن اعتماد کردیم نتیجه عکس داد.
وی شفاف سازی را مهمترین اصل در اعتماد سازی عنوان کرد و گفت: اگر مردم نسبت به مساله ای بد گمان شدند باید مسئو‌لان با حضور در میان آنان شفاف سازی کنند.
امام جمعه ایرانشهر با تاکید بر نظارت دقیق بر تمام امور گفت: تمام ضرباتی که از نظر اقتصادی به ما وارد شد به دلیل عدم نظارت دقیق بوده است.
وی بیان کرد: ایرانشهر جوان ترین شهر سیستان و بلوچستان است اما از بیکاری زیادی رنج می برد که نیاز است در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در این نشست با تقدیر از حضور معاون اول رئیس جمهوری به این شهرستان گفت: مردم این خطه از ایران اسلامی همواره پشتیبان نظام و رهبری معظم انقلاب اسلامی بوده و هستند.
مولوی عبدالصمد کریم زایی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات و‌ شرکت در راهپیمایی ها خود نشان دهنده وفاداری مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: از مسئولان انتظار می رود تا به رفاه حال و مطالبات مردم سیستان و بلوچستان توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: انتقال آب از دریای عمان برای شرب و کشاورزی می تواند بسیاری از مشکلات مردم این استان را حل کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: شیرین سازی آب دریای عمان می تواند سیستان و بلوچستان را به قطب کشاورزی جنوب شرق کشور تبدیل کند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم سیستان و بلوچستان در تاریخ ایران زمین همیشه از مرزهای کشور پاسداری کردند.
محمد نعیم امینی فرد تصریح کرد: مردم ایرانشهر در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضوری پر رنگ داشته اند.
وی بیان کرد: کم سن و سال ترین شهید دوران دفاع مقدس نوجوان «سبیل اخلاقی» از سیستان و بلوچستان بوده است و این نشان از وفاداری مردم این دیار به انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: وفاداری مردم سیستان و بلوچستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی مثال زدنی است.
رئیس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان ظرفیت های بی شماری بویژه از لحاظ معدنی و کشاورزی دارد که شکوفایی آنها نیازمند توجه بیشتر است.
امینی فرد افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بی نظیری در زمینه نیروی انسانی دارد که باید مورد توجه باشد.
وی انتقال آب از دریای عمان، استقرار ادارات کل در جنوب سیستان و بلوچستان و تمرکز زدایی از زاهدان را خواستار شد.
3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.