به گزارش ایرنا مهرداد جهاندیده روز دوشنبه در نشست ملی طرح مشق ما در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان اولین استانی است که این طرح با مشارکت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و موسسات و سازمان های خیریه و مردم نهاد اجرا می شود.
وی افزود: در مرحله اول این طرح، 21 هزار و 288 کودک و دانش آموز بین 6 تا 11 سال بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند که با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد و خیریه حمایت های اجتماعی برای بازگشت آنان به چرخه آموزش انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با وجود اقدامات موثری که در زمینه بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش طی چند سال گذشته در سیستان و بلوچستان انجام شده، اما نیاز است تا برای رفع این نقیصه اجتماعی تلاش های بیشتری صورت گیرد.
جهاندیده با بیان اینکه اساسی ترین و بدیهی ترین حق یک فرد در جامعه، فراگیری تعلیم و تربیت است افزود: تلاش می شود تا با توجه به نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقوله کودکان بازمانده از تحصیل، در مراحل بعدی در سنین بالاتر نیز افراد شناسایی و اقدامات لازم برای بازگشت آنان به چرخه آموزش فراهم شود.
معاون اداره اسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: با همکاری وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش، در مرحله اول این طرح بیش از 96 هزار کودک بازمانده از تحصیل (سنین 6 تا 11 سال) در کشور شناسایی شده اند.
لیلا توحیدنیا با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در کشور بصورت پایلوت در سیستان و بلوچستان اجرا می شود افزود: با توجه به هماهنگی و هم افزایی بسیار خوب دستگاههای ذی ربط و موسسات مردم نهاد این استان، امیدواریم تا بازگشت تمامی کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در سیستان و بلوچستان به خوبی انجام شود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.