رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی به نقل از سید محمد بطحایی گفت: مدرسه حادثه‌دیده زاهدان بدون مجوز آموزش و پرورش به‌مکانی غیراستاندارد انتقال یافته بود.

به گزارش ایلنا از خانه ملت، علی بختیار گفت: نشست امروز یکشنبه-فراکسیون پاسخگوی مجلس با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره علل بررسی حادثه زاهدان برگزار شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس افزود: نمایندگان حاضر در این جلسه بر لزوم برخورد با مسببان این حادثه تاکید داشتند، همچنین اعتقاد داشتند کارگروه‌ها و کمیسیون‌های مختلف برای بررسی این موضوع، روند بررسی این حادثه را کند خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره وضعیت اعتبارات و همچنین اعتبارات تخصیص‌یافته نیز بحث‌هایی صورت گرفت و درباره بخاری‌های استانداردی که در انبار آموزش و پرورش وجود دارد، صحبت‌هایی صورت گرفت مبنی بر اینکه این بخاری‌ها در شهرها یا روستاهایی که گازرسانی صورت نگرفته، استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: وزیر آموزش‌وپرورش گفت این مدرسه به مکانی غیراستاندارد بدون مجوز از آموزش‌وپرورش نقل مکان کرده بود که در این خصوص، هیات تخلفات اداری در وزارت آموزش و پرورش در این هفته جلسه تشکیل خواهد داد و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

بختیار گفت: با توجه به اینکه تعداد بسیاری کلاس درس غیراستاندارد در کشور وجود دارد و 8 هزار 600 کلاس درس از بخاری‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند، درحالی‌که درباره بودجه سال‌جاری اعتبارات لازم برای آموزش و پرورش توسط مجلس پیش‌بینی شده بود، ولی این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: گزارش سازمان برنامه و بودجه بر تخصیص کامل اعتبارات این بخش تاکید داشت و با توجه به اینکه سال 97 نسبت به سال گذشته رشد داشت ولی اقدام قابل قبولی صورت نگرفته است.

رئیس فراکسیون پاسخگو خاطرنشان کرد: آنچه از آموزش و پرورش در جلسه خواسته شد، موضوع ایمن‌سازی کلاس‌های درس را در اولویت کار خود قرار دهند و از مسئولان سازمان برنامه و بودجه خواسته شد که درباره تخصیص اعتبارات کوتاهی صورت نگیرد و اعتبارات لازم را تامین کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.