مسعود ریگی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در 2 ناحیه ایران تورانی و خلیج عمانی در قالب اجرای چهار محل پروژه از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: پروژه های اجرائی پیش بینی شده از محل این طرح شامل 200 هکتار نهالکاری، 300 هکتار بذرکاری با گونه های جنگلی توام با ذخیره نزولات در قالب ساخت هلالی آبگیر و 50 هکتار مراقبت و آبیاری جنگل کاری های سنواتی در قالب چهار محل پروژه است.
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: قراردادهای مربوط به پروژه های بذرکاری در مناطق گوهرکوه خاش و تنگ سرحه نیکشهر منعقد شده و با پیشرفت فیزیکی 80درصد در حال اجراست.
وی بیان کرد: تزریق 30 میلیارد ریال به این طرح در کنار سایر اعتبارات استانی و ملی ضمن کاهش اثرات خشکسالی سیستان و بلوچستان در توسعه و غنی سازی جنگل های این استان نیز موثر باشد.
ریگی تصریح کرد: با عملیاتی شدن پروژه های اجرایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ی ملی ضمن آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در مناطق اجرای پروژه حدود 13 هزار نفر نیز در این پروژه ها مشغول به کار شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 11 درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصر بفرد است به طوری که از این گستره 10،5 میلیون هکتار آن را مرتع، 1،2میلیون هکتار جنگل و 5،6 میلیون هکتار را بیابان تشکیل می دهد.
امسال سیستان و بلوچستان برای دومین سال کم بارش ترین استان کشور شد و خشکسالی همچنان 100 درصد مساحت این استان پهناور را در برگرفته است اما گویا هر چه می گذرد تیغ خشکسالی برنده تر می شود چرا که در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان وضعیت بارش و منابع آبی مناسب نیست و در برخی مناطق از جمله چابهار نزدیک به 200 روز است که باران نمی بارد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.