عیسی شاهرودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان برای پرورش ماهی قزل آلا در نیمه دوم سال 160 هزار بچه ماهی قزل آلا در استخرهای این استان رها سازی شد و کار رهاسازی تا ماه های آینده همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: انتظار می رود در پایان دوره (اواسط اسفند) افزون بر 64 تن ماهی قزل آلا از سطح استخرهای سیستان و بلوچستان برداشت شود.
رئیس اداره شیلات زهک تصریح کرد: این تعداد بچه ماهی علاوه بر پنج شهرستان سیستان در شهرستانهای زاهدان و خاش توزیع شده است.
وی بیان کرد: وزن ماهی های رهاسازی شده حدود 10 تا 12 گرم است که در پایان دوره برداشت به وزن تقریبی 400 گرم خواهند رسید.
شاهرودی گفت: تسهیلات بلاعوض به پرورش دهندگان ماهی داده می شود به طوریکه از تعداد سه ماهی رها شده 2 عدد را شیلات تقبل می کند و همچنین پرورش دهندگان همواره می توانند از مشورت با مشاوران این مرکز استفاده کنند.
وی به بازار عرضه قزل آلا اشاره کرد و ادامه داد: این ماهی ها بعد از پایان رسیدن دوره پرورش در سطح منطقه و شهرستان های سیستان و بلوچستان توزیع و قیمت هر کیلو این نوع ماهی به طور میانگین 300هزار ریال خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.