به گزارش ایرنا حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فقط هشت بیمارستان دولتی در سیستان و بلوچستان فعال بوده که هم اینک به 26 بیمارستان دولتی رسیده است.
وی ادامه داد: 335 تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان وجود داشت که هم اینک 2 هزار و 745 تخت در این استان وجود دارد و بزودی هزار و 620 تخت دیگر به این مجموع اضافه خواهد شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زاهدان در زمینه تجهیزات و امکانات بیمارستانی بسیار رشد مناسبی داشته است و در برخی زمینه ها بویژه چشم پزشکی حتی از شاخص های بیمارستان های ملی نیز جلوتر هستیم.
وی اظهار داشت: تهیه دستگاه های اشعه درمانی، ایجاد مرکز ناباروری، تجهیز و بازسازی مراکز بیمارستانی و توجه به بهداشت و درمان از جمله کارهای صورت گرفته در حوزه سلامت است.
شهریاری ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمار زایمان بهداشتی در سیستان و بلوچستان 20 درصد بوده اما هم اینک به 96 درصد رسیده است.
وی گفت: پوشش واکسیناسیون از 30 درصد قبل از انقلاب به 100درصد، مرگ و میر کودکان زیر یک سال در برخی شهر ها از هر هزار نفر 300 نفر بوده اما هم اینک به 12درصد رسیده است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت:سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بسیاری است که باید به درستی از آنها استفاده کرد.
شهریاری به خشکسالی های پی در پی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: یکی از طرح های مهم در زمینه تامین آب آشامیدنی این استان بحث انتقال آب از دریای عمان است که می تواند مشکل آب را تا حدودی برطرف کند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در سیستان و بلوچستان بهسازی مدارس خشت و گلی این استان است که با توجه به منابع محدود مالی نیاز به توجه بیشتر دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به گاز رسانی به سیستان و بلوچستان گفت: انتقال گاز به این استان و شهر زاهدان یکی از اولویت های کاری ما بوده و همواره در این باره تلاش کرده ایم.
وی به تقسیم سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: با توجه به وسعت زیاد این استان یکی از راه های پیشرفت و توسعه آن تقسیم شدن به حداقل سه بخش است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.