به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در نشست شورای زکات سیستان و بلوچستان و آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: هنوز از ظرفیت های سه بخش داروهای گیاهی، بخش دامی با برخورداری از گونه های کم نظیر در دنیا همچون گاو سیستانی، مرغ دشتیاری و دریای عمان با سواحلی زیبا و مرجانی آن طور که باید استفاده نشده است.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: باید در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان جدی تر ورود پیدا کرد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این استان با تولید 70 نوع خرما و برخورداری بیش از نیمی از جمعیت شتر کشور ظرفیت ارزشمندی را در حوزه کشاورزی داراست.
آیت الله سلیمانی بر تهیه و اجرای طرح های کمک کننده بخش کشاورزی در این استان تاکید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این استان پهناور با داشتن ظرفیت های بسیار بالا در حوزه کشاورزی و زیربخش های مهم آن و اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی در فصل زمستان، میوه های گرمسیری و سردسیری و محصولات متنوع دامی و شیلات در آبهای ساحلی و فراساحلی و منابع آبی داخل با پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و دیگر زمینه ها می تواند تامین کننده نیاز بازار داخل و صادرات به دیگر کشورها باشد.
مجتبی پیری افزود: دولت در سالهای اخیر با انجام طرح های مهم نظیر آبیاری با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان و اجرای طرح آبیاری تحت فشار در جنوب استان توجه ویژه ای به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان داشته که نوید دهنده آینده روشن در این بخش است.
وی با بیان اینکه زندگی 70 درصد مردم سیستان و بلوچستان وابسته به کشاورزی است، افزود: این استان با وجود ظرفیت های فراوان با مشکلاتی نظیر خشکسالی چندین ساله روبه روست که زندگی بخش قابل توجه ای از مردم آن را که در این بخش مشغول فعالیت هستند تحت تاثیر قرار داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان سالانه توانایی تولید 90 هزار تن گوشت کشور را دارد.
به گزارش ایرنا در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سید حسن مجد محمدی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تقدیر و سید عبدالحسن سجادی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی این استان معرفی شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.