در این مطلب آمده است: در زمستان به دلیل سرمای هوا، بسیاری نوشیدن دمنوش را به چای ترجیح می دهند و در این میان برخی هم به دنبال بهترین دمنوش های خاص این فصل هستند. باید توجه داشت که در زمستان سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر و حساس‌تر می‌شود به همین دلیل نوشیدن دمنوش های گیاهی و دارویی تاثیر بسیاری بر سلامت افراد دارد و می تواند از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیشگیری کند.
سرخارگل یا گیاه اکیناسه
این گیاه حاوی خواص متعدد است، ریشه آن همانند گل‌ها و ساقه‌اش در طب سنتی استفاده‌ زیادی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر عفونت‌های باکتریایی و ویروس‌ها مقاوم می کند.
ضدالتهاب، ضد عفونی‌کننده، ضد باکتری، آنتی‌بیوتیک، ضدویروس و حتی تسکین‌دهنده‌ زخم‌هاست.
آویشن
آویشن شهرت فراوانی در تقویت و ضد عفونی کردن بدن دارد، سرشار از روغن‌های ضروری است که عطر و طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد. دمنوش آویشن برای باز شدن بینی مناسب است، همچنین بخش‌ها و اعضای درونی بدن را تمیز و ضدعفونی می‌کند.
بادرنجبویه
از قدیم بادرنجبویه جزو گیاهان شناخته شده است و یونانیان به آن نام ملیس داده‌اند و ابن‌سینا این گیاه را بادرنجبویه نامید زیرا برگ آن اگر فشرده شود، بوی بادرنگ یا همان لیمو می‌دهد اما امروزه به آن سیترونل هم می‌گویند. این گیاه درمان گر و معطر، برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.
رازیانه
دمنوش رازیانه با یک فنجان آب و یک قاشق چای‌خوری تخم رازیانه‌ خشک آماده می‌شود، از این گیاه به دلیل خواص گوارشی آن استفاده می‌شود. رازیانه اشتها را تحریک و با نفخ یا سنگ کیسه‌ صفرا مقابله می‌کند و برای رفع مشکلات گوارشی‌ می توان روزانه سه فنجان از این دمنوش استفاده کرد.
اسطوخودوس
خیلی از مردم در فصل سرما دچار بی‌حوصلگی و افسردگی می‌شوند اما مصرف دمنوش اسطوخودوس از بهترین، ساده‌ترین و طبیعی‌ترین روش‌های رفع افسردگی فصلی است. این گیاه آرامش‌بخش و ضد عفونی‌کننده
8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.