رضا راستی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش دلاری 90 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که اقلام صادراتی از نظر وزن در مقایسه با مدت مشابه پارسال 5 درصد کاهش داشته است.
مدیر کل گمرک زاهدان بیان کرد: عمده اقلام صادراتی از این استان سیمان، میوه، گاز، سرامیک و غیره بوده که عمدتا به افغانستان، پاکستان و سایر کشورها صادر شده است.
وی افزود: در حوزه واردات نیز 451 هزار و 320 تن کالا به ارزش 598 میلیون و 130هزار و 757 دلار در همین مدت از طریق گمرک و بازارچه های مرزی وارد استان شده است.
راستی تصریح کرد: واردات کالا از نظر وزنی نسبت به هشت ماه سال گذشته 6 درصد و از نظر ارزش دلاری نیز 14 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: عمده اقلام وارداتی در این مدت برنج، کنجد، انبه و غیره بوده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی استان گفت: از زمان راه اندازی این سامانه در حدود 2 سال اخیر 100 درصد فعالیت های این نهاد نظیر واردات، صادرات و غیره به صورت کاملا الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
وی مبارزه با قاچاق، بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش فرآیندهای اداری، تسهیل امکان تجارت از طریق افزایش سرعت انجام امور تجاری، کاهش هزینه و زمان را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا هم اکنون 19 منطقه گمرکی و بازارچه مرزی در مجاورت مرزهای سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان فعال است که بزودی با تجهیز و تکمیل زیر ساخت های 6 بازارچه مصوب دیگر شاهد رونق بیش از پیش اقتصادی در این استان خواهیم بود.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.