به گزارش ایرنا رضا راحت دهمرده روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شاخص های جمعیتی و ثبت وقایع حیاتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان همچنین رتبه های نخست را در ثبت ولادت در کشور با 4.34 در هزار و نرخ باروری کل با 4.2 داراست.
وی ادامه داد: جمعیت سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمارها 2 میلیون و 919 هزار و 802 نفر است که بیشترین این جمعیت با 51.5 درصد در روستاها ساکن هستند.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به درصد جمعیت گرو های سنی نسبت به کل جمعیت گفت: کودکان و نوجوانان صفرتا 14 سال 38.3 درصد، جوانان 15 تا 29 سال 28.4 درصد، میانسالان 30 تا 64 سال 30.1 درصد و سالمندان 65 سال به بالا 3.2 درصد جمعیت این استان را شامل می شوند.
وی بیان کرد: بیشترین رشد جمعیت سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان سراوان و کمترین به حوزه سیستان مربوط می شود.
دهمرده با اشاره به ارتقای سطح و ایجاد نمایندگی های ثبت احوال در سیستان و بلوچستان گفت: تا پیش از انقلاب 6 اداره ثبت احوال در سطح استان به مردم خدمات ارائه می کردند که هم اینک این اداره کل دارای 33 اداره مستقل، 11 نمایندگی در مراکز بخش ها و 9 نمایندگی در بیمارستان ها و یک نمایندگی در آرامستان دارد.
وی بیان کرد: تشکیلات سازمانی اداره کل ثبت حوال سیستان و بلوچستان 370 پست سازمانیست که 214 پست با تصدی و 156 پست بلاتصدی است.

** تعویض افزون بر یک میلیون جلد شناسنامه
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک تمامی ادارات ثبت احوال این استان اقدام به صدور شناسنامه مکانیزه برای تمام متقاضیان می کنند به طوری که تاکنون یک میلیون و 805 هزار و 365 جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.
وی بیان کرد: سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور در یک طرح برنامه ریزی شده کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های شناسایی فعلی می کند.
دهمرده ادامه داد: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم می کند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شده و از خدمات آن بهره مند شوند.
وی افزود: با پیاده سازی و کاربردی شدن استفاده از کارت هوشمند ملی این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: 82 درصد از جمعیت یک میلیون و 797 هزار و 524 نفر بالای 15 سال این استان معادل یک میلیون و 474 هزار و 780 نفر کارت هوشمند ملی دریافت کردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.