سعید محمد در حاشیه کلنگ زنی بیمارستان 540 تختخوابی چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان با زیربنای 60 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 20 هکتار در محدوده منطقه آزاد چابهار ساخته می شود.
وی گفت: زمین بیمارستان 540 تختخوابی چابهار توسط منطقه آزاد چابهار به طور رایگان به وزارت بهداشت واگذار شده و قرار است مساعدت لازم برای صدور پروانه کار آن نیز انجام شود.
مجری پروژه بیمارستان 540 تختخوابی چابهار ادامه داد: مدت زمان تکمیل این پروژه 36 ماه تعیین شده که امیدواریم برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم جنوب سیستان و بلوچستان به موقع افتتاح و بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور 1.6 دهم تخت برای هزار نفر است و در جهان این آمار به ازای هر هزار نفر 3.5 تخت است، خاطرنشان کرد: در جنوب بلوچستان سرانه تخت بیمارستانی 6 دهم است.
سردار محمد گفت: سیستان و بلوچستان بویژه منطقه بلوچستان از محروم ترین نقاط کشور از نظر بهداشتی و درمانی است و باید توجه ویژه ای به ارتقا شاخص های سلامت این منطقه شود.
وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در مناطق محرومی نظیر سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را انجام داده که از جمله آنها می توان به تکمیل فاز نخست طرح توسعه بندرشهیدبهشتی، ساخت راه آهن چابهار- زاهدان و گازرسانی به این استان اشاره کرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: راه آهن چابهار- زاهدان با پیشرفت حدود 40 درصد در هشت قطعه در حال اجراست.
وی از همراهی اعضای شورای اداری، استانداری و کادر بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برای ایجاد راه دسترسی به پروژه بیمارستان جدید و تسطیح مکان آن قدردانی کرد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.