به گزارش ایرنا محمود حجتی روز شنبه در سفر به زابل در نشست بررسی طرح های منابع طبیعی و زیست محیطی سیستان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع مسئول مطالعه وضعیت منطقه است و از همه ظرفیت ها نظیر دانشگاه باید استفاده شود.
وی بر شروع عملیات بیولوژیک با کاشت نهال ها و بوته های سازگار با اقلیم منطقه سیستان تاکید کرد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این نشست از انجام عملیات مالچ پاشی در کانون های ریزگرد سیستان تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به اثرات مخرب ریزگردها بر زندگی مردم منطقه مقرر شد تا پایان سال 450 هکتار از کانون های ریزگرد منطقه تحت عملیات مالچ پاشی قرار گیرد.
جلیل آقایی افزود: با توجه به اینکه خشکسالی های پی در پی و حرکت شن های روان(ماسه) و ریزگردها در سال های اخیر در سیستان موجب خسارات مادی زیادی شده است مقرر شد در کل سه کانون بحران منطقه با گستره هزار هکتار مالچ پاشی انجام شود.
به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی امروز /شنبه/ در سفر به شمال سیستان و بلوچستان به اتفاق استاندار و هیات همراه از طرح های پرورش شترمرغ روستای نیاتک شهرستان هیرمند دیدن کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان برنامه ریزی و امور اقتصادی، امور باغبانی، آب و خاک جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزدار و رئیس سازمان امور اراضی کشور وزیر جهاد کشاورزی را در این سفر یکروزه همراهی می کنند.
وی پس از بازدید از طرح های کشاوزی هیرمند وارد شهرستان زهک شد و از طرح های کشاورزی این شهرستان نیز دیدن کرد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح 46 هزار هکتار آبیاری با لوله به دشت سیستان بازدید و از نزدیک به بررسی مشکلات و پیشرفت این طرح خواهد پرداخت.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.