فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان به ایرناپلاس گفت: متأسفانه در طول سال شاهد حوادث ناگواری هستیم که برای دانش‌آموزان در مدارس پیش می‌آید. یکی از این حوادث، آتش‌سوزی است که خوشبختانه در سال‌های اخیر کمتر شده است. چون وزارت آموزش و پرورش بودجه‌ای را برای بحث ساماندهی وسایل گرمایشی مدارس اختصاص داده تا بخاری‌های غیراستاندارد استفاده نشود و این موضوع، مورد پیگیری و نظارت قرار دارد.

**آتش‌سوزی در مدرسه غیرانتفاعی رخ داده است

وی ادامه داد: اما این اتفاقی که در زاهدان افتاده در یک مدرسه غیرانتفاعی رخ داده است که مسئولان آن بدون اطلاع آموزش و پرورش مربوطه مدرسه را جابه‌جا کرده‌اند و از این نظر مسئولان مدرسه مرتکب تخلف شده‌اند که بدون هماهنگی و نظارت از فضایی استفاده کرده‌اند که اصلاً آموزشی نبوده و کاملاً غیراستاندارد بوده است.

«بررسی‌های ما نشان می‌دهد بخاری که موجب حادثه شده نفتی بوده و کف اتاقی که به‌عنوان کلاس استفاده شده نیز موکت بوده است. با برخورد یکی از دانش‌آموزان، بخاری به زمین افتاده و موکت کف به‌سرعت شعله‌ور می‎‌شود و کل کلاس آتش می‌گیرد. چهار نفر از دانش آموزان که در کلاس بوده‌اند در میان شعله‌ها گیر می‌افتند و به گوشه کلاس پناه می‌برند و در اثر دود و آتش دچار سوختگی می‌شوند که دو نفر از دانش‌آموزان روز گذشته و یکی دیگر نیز صبح امروز فوت کرد.»

**آموزش و پرورش نظارت بر مدارس را افزایش دهد

به اعتقاد این نماینده مجلس، آموزش و پرورش باید نظارت بیشتری چه بر مدارس دولتی و چه غیرانتفاعی داشته باشد. وی می‌افزاید: «تأکید دارم مسئولان مدرسه بی‌احتیاطی کرده و مرتکب تخلف شده‌اند چون هم بخاری غیراستاندارد بوده و هم فضای آموزشی.»

به گفته سعیدی، کمیسیون آموزش بلافاصله پس از حادثه وارد عمل شده و تیمی از اعضا، روز شنبه برای بررسی ابعاد حادثه از نزدیک به زاهدان سفر کرده و با خانواده مصدومان و جان‌باختگان دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایرناپلاس، علی مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش‌ و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: متأسفانه ساعت چهار صبح امروز سومین دانش‌آموز آسیب دیده در حادثه آتش‌سوزی دبستان 'اسوه حسنه' زاهدان جان باخت.

**مدرسه پلمب شد

بر اساس اعلام آموزش و پرورش زاهدان، یکتا میرشکار، مونا خسروپرست و صبا عربی سه دانش‌آموز جان‌باخته در این حادثه هستند و حال مریم نوکندی، دانش‌آموز آسیب‌دیده چهارم این حادثه هم چندان رضایت‌بخش نیست.

دبستان اسوه حسنه پلمب شد و دانش‌آموزان در هر مدرسه‌ای که خانواده‌ها تمایل داشتند ثبت‌نام خواهند شد. با دستور دادستان مدیر مدرسه نیز بازداشت شده است.

با وجود ممنوعیت استفاده از چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای برای گرم کردن کلاس درس، مدرسه مذکور از آن استفاده می‌کرد.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.