بابک نوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه های شیلاتی چابهار و کنارک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موج شکن جدید در حال ساخت تنگ، موج شکن ساماندهی قایق های صیادی کنارک، پروژه دستک رسوبگیر اسکله رمین و بریس و سایر طرح های تعریف شده در حوزه شیلات به علت کمبود اعتبارات پیشرفت چندانی ندارند.
وی افزود: فعالیت موج شکن چند منظوره و مردمی جُد، اسکله شهید رضایی زرآباد(کلات) و اسکله های ماهیگیری به افزایش اشتغال بومیان کمک می کند.
دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: یکی از اهدف سفر به سواحل مکران بازدید و رصد موانع و مشکلات موجود در روند اجرای پروژه هاست و مسائل مهم را برای رفع موانع به مسئولان مرکز کشور گزارش و پیگیری می کنیم.
وی بر جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی، دفتر رهبری و مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: با تمام توان برای رفع موانع و مشکلات اعتباری طرح های شیلاتی و رسیدگی به معیشت مردم پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
نوری تصریح کرد: تکمیل اسکله صیادی ساماندهی قایق های کنارک، بندر صیادی تنگ و لایروبی بنادر صیادی بریس، رمین و تیس می تواند به افزایش اشتغال و تولید کمک کند.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: طرح های شیلاتی و صنایع وابسته بیش از 24 هزار نفر را مشغول به کار کرده و نیاز است توجه بیشتر در این حوزه شود.
هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به اینکه صیادان چابهار و کنارک با 907 فروند لنج و هزار و 430 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند، افزود: شغل اکثر مردم این سواحل صید و صیادی است و تمامی پروژه های شیلاتی که در طول این سواحل تعریف و در حال اجراست برای معیشت مردم محروم تاثیر گذار هستند.
وی گفت: حدود چهار هزار صیاد در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان بیش از 16 تا 17 سال در انتظار صدور مجوز صید هستند و باید برای رفع مشکلات آنان اقدامات لازم صورت گیرد.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در اسکله بریس و هفت تیر چابهار شناورها صید خود را به سختی تخلیه می کنند و نیاز است در منطقه گواتر نیز بندر صیادی ساخته شود.
وی بر ساماندهی، آسفالت، روشنایی معابر و توجه به توسعه و مشکلات 9 اسکله صیادی چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: بندر صیادی تیس قابلیت پهلوگیری لنج ها را ندارد و صیادان این منطقه سالهاست به سایر بنادر کوچ کرده اند.
میرمرادزهی پیگیری اعتبارات از سوی ستاد توسعه مکران را خواستار شد و گفت: مسئولان باید به طور ویژه موانع را پیگیری و برای رفع مشکلات موجود بویژه تامین اعتبار لازم نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.