به گزارش ایرنا معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در این همایش که در سرسرای دانشگاه ولایت این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بوی ولایت در این شهرستان همچنان ساری و جاری است.
نبی بخش داودی افزود: رژیم ستم شاهی به خیال باطل خود رهبر معظم انقلاب را به منطقه گرم و محروم تبعید کرد اما وجود گرم حضرت آقا موجب دلگرمی مردم، وحدت و انسجام آنان و آبادانی ایرانشهر شد.
وی تصریح کرد: مردم ایرانشهر افتخار می کنند که روزی میزبان رهبر معظم انقلاب بودند و امروز به عنوان مردمان شهر میزبانان ولایت مطرح هستند.
فرماندار ایرانشهر گفت: مردم این شهرستان دلتنگ قدم پر برکت یار دیرینه خود هستند تا بار دیگر خاطرات سال 56 را زنده کنند.
وی اظهار داشت: ایرانشهری ها دلداده رهبر معظم انقلاب هستند و ایرانشهر مهد و حدت، تعامل و انسجام در کشور است.
به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب از 28 آذر سال 1356 تا 22 مرداد 1357 به مدت 237 روز از سوی رژیم ستم شاهی محمدرضا پهلوی به ایرانشهر تبعید و در این شهر سکونت داشتند به طوری که این مدت بخشی از تاریخ انقلاب به شمار می رود.
رهبر معظم انقلاب در سال 1356 توسط رژیم ستم شاهی به ایرانشهر تبعید شدند که بر خلاف انتظار سردمداران رژیم پهلوی، ایشان ارتباطی تنگاتنگ با مردم و علمای اهل سنت برقرار کردند و حتی در جریان جاری شدن سیل در همان سال به یاری مردم سیل زده شتافتند که این خود زمینه ارتباط نزدیک مردم شهر و روستا‌های ایرانشهر با ایشان را فراهم کرد.
رهبر معظم انقلاب هیچگاه این ارتباط را از یاد نبردند و همواره با بسیاری از مردم این شهرستان ارتباط شان را حفظ کردند و حتی در سفر سال 81 به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافتند و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.