مجتبی زینی وند روز چهارشنبه در حاشیه سفر به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حادثه آتش سوزی دبستان دخترانه اسوه حسنه در زاهدان دردناک بود به طوری که همه فرهنگیان کشور از جمله وزیر آموزش و پرورش را متالم و محزون کرد.
وی ادامه داد: به محض اطلاع از این حادثه بر حسب دستور وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان سفر کردم تا به نمایندگی از ایشان از روند درمان دانش آموزان مصدوم بازدید تا اگر مشکل و موردی بود پیگیری شود.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: وزیر آموزش و پرورش در پیام تسلیت خود با خانواده دانش‌آموزان حادثه دیده ابراز همدردی کرد.
وی بیان کرد: آنچه که ما را متاثر می ‌کند این است که به هر حال دانش‌آموزان باید در مدارس احساس امنیت کنند و این گونه حوادث خانواده‌ها و مسئولان را نگران می ‌کند.
زینی وند ادامه داد: بعد از کارشناسی قضایی در همه ابعاد و جوانب نظر نهایی اعلام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد : تمامی دانش آموزان این مدرسه دچار آتش سوزی شده زاهدان در مدارس دیگر این شهر ساماندهی می شوند تا وقفه ای در فرآیند آموزش آنان صورت نگیرد.
به گزارش ایرنا صبح روز گذشته/سه شنبه/ یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیر انتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان طعمه حریق شد که در آن چهار دانش آموز این مدرسه دخترانه به نام های مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار دچار سوختگی بالای 90 درصد شدند که تاکنون سه نفر از مجروحان این حادثه به نام های مونا خسرو پرست، صبا عربی و یکتا میرشکار جان خود را از دست داده اند.
ملک محمد سنجرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان در پی حادثه آتش سوزی پیش دبستانی و دبستان دخترانه اسوه حسنه و به منظور ابراز همدردی با خانواده های داغدیده و مصدوم از سمت خود استعفا داد.
به گفته رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان حکم بازداشت مدیر و مربی مدرسه را صادر کرده است.
دکتر قدیمی معاون حوزه اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان به نمایندگی از سوی وزیر سه شنبه شب با سفر به زاهدان بر بالین دانش آموزان حادثه دیده آتش سوزی مدرسه دخترانه این شهر حضور یافت.
احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز شب گذشته/ سه شنبه شب/ با حضور در بیمارستان امام علی(ع) از دانش آموزان حادثه دیده آتش سوزی مدرسه دخترانه زاهدان عیادت کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.