استاندار سیستان و بلوچستان از تشییع پیکر دو دانش آموز زاهدان طی روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدعلی موهبتی درخصوص اقدامات انجام شده برای پیگیری مسئله آتش سوزی یکی از مراکز آموزشی پیش دبستان و دبستانی در زاهدان گفت: از لحظه‌ای که به آتش نشانی و اورژانس اعلام شد همه دستگاه‌های متولی به موقع خودشان را رساندند و کارشان را انجام دادند.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان بلافاصله تخت‌های آی سی یو خود را خالی کرد و چهار مصدوم حادثه را به آنجا برند و در مجهزترین بخش سوختگی بستری کردند. ناگفته نماند تمهیدات خوبی از سوی رئیس بیمارستان، رئیس دانشگاه و کادر بیمارستان برای درمان این دانش آموزان صورت گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان درخصوص تیم اعزامی از سوی وزیر بهداشت اظهار داشت: وزیر بهداشت نیز بلافاصله تیمی را از تهران اعزام کردند در حالی که تیم پزشکی در اینجا جوابگوی نیاز بود ولی از بابت کمک و مشورت بیشتر این تیم را اعزام کرده‌اند.

موهبتی افزود: مجموعه وزارت آموزش و پرورش اقداماتشان را در صحنه خوب انجام داده‌اند ولی آن چیزی که الان باید به آن اشاره کنیم این است که این مدرسه تخلف داشته و کوتاهی کرده است. در حال حاضر رئیس مدرسه و معلم مربوطه بازداشت شدند و قطعاً بررسی‌های لازم برای تخلفات دیگری که در حوزه عدم نظارت آموزش و پرورش است، مدنظر قرار خواهد گرفت

وی به یک تیم در نظر گرفته شده برای ارزیابی تمام مدارس استان اشاره و تصریح کرد: یک تیم جهت بازدید از تمامی مدارس استان در نظر گرفته است که به صورت ضرب الاجل با کمک دیگر دستگاه ها از مدارس بازدید کنند. امروز مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شد تا این بازدید هم در شهر و هم در شهرستانها انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امیدواریم که توجه همه به این موضوع که در سیستان و بلوچستان وضعیت مدارس و وضعیت آموزش و پرورش نسبت به شاخص های کشوری بسیار عقب افتاده است صورت بگیرد و هم از نگاه حوزه بحثهای ساختمانی، هم ساختاری و نیز نیروی انسانی به آن توجه شود.

موهبتی با بیان اینکه ما ضمن تسلیت به بازماندگان دو عزیزی که جانشان را از دست داده‌اند برای حال دو دانش آموز دیگر آسیب دیده که بستری هستند، دعا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این موضوع آسیب بزرگی به آموزش و پرورش از نظر روحی هم به دانش آموزان کشور و هم به معلمان کشور به خصوص معلمان این استان وارد می‌کند و امیدواریم درس عبرتی شود تا دیگر چنین اتفاقی نیافتد.

وی یادآور شد: همچنین ما فردا را به جهت اتفاقی که از نظر تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ افتاده است به عنوان عزای عمومی اعلام کردیم. ناگفته نماند که تشییع پیکر این دو دانش آموز فردا با شکوه انجام خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.