به گزارش ایرنا علی خانقائی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته حمل و نقل اظهار داشت: این هفته یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 62 مبنی بر تخلیه کالاهای اساسی مردم در بنادر جنوبی کشور و تحویل آنها در شهرها و روستاها، ترویج و توسعه ارزش های بی نظیر صنفی و ارج گذاری به خدمات برجسته بخش حمل و نقل جاده ای است.
وی گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با دارا بودن قابلیت های فراوان نظیر دسترسی به آبهای اقیانوسی و بازارهای بزرگ کشورهای همسایه ظرفیت ویژه ای در زمینه صادرات و ترانزیت دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 2 میلیون و 800 هزار مسافر در هشت ماه نخست امسال در استان جابجا شدند که در این زمینه نیز شاهد رشد خوبی بودیم.
وی پیگیری برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و پرداخت کرایه ها بر اساس تن کیلوگرم را از مهمترین خواسته های رانندگان وسایط حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقدامات لازم انجام شد به طوری که ضمن رفع مشکل بیمه از اوایل دیماه امسال همزمان با سراسر کشور پرداخت ها بر اساس تن کیلوگرم در کشور اجرایی می شود.
خانقائی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از 300 هزار مسیر تردد وجود دارد که همزمان با سراسر کشور تن کیلوگرم بر روی آنها اجرایی می شود.
وی توزیع سه هزار و 500 حلقه لاستیک بین رانندگان را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کمک به رانندگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

** توسعه تجارت و ترازیت در اولویت
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه تجارت و ترانزیت در اولویت توسعه استان قرار دارد باید زیر ساخت های لازم برای ترانزیت و تجارت هر چه سریعتر فراهم شود.
وی توسعه بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن، امکان پهلوگیری کشتی های پهن پیکر و وجود مرزهای طولانی با کشورهای همسایه را از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان در حوزه ترانزیت و تجارت برشمرد.
خانقائی گفت: هم اینک با وجود هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان تنها 2 پایانه مرزی میلک و میروجاه در استان فعال است.
وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در تلاش است تا سه ماهه نخست سال آینده 2 مرز ریمدان و پیشین را فعال کند که در این راستا پیمانکار برای مرز ریمدان مشخص و مشغول فعالیت است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: راه اندازی پایانه های جدید در این استان در کنار بندر چابهار ظرفیت خوبی برای توسعه منطقه محسوب می شود.
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای ترانزیت، صادرات و واردات کالا گفت: 652هزار تن کالا در مرز میرجاوه در هشت ماهه نخست امسال جابجا شد که نسبت به مدت مشابه هشت درصد رشد داشت.
خانقائی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میلک در افزایش ارتباطات ایران و افغانستان افزود: افزون بر 953 هزار تن کالا در این مرز در هشت ماهه نخست امسال با بیش از 38 هزار و 400 دستگاه جابجا شد.
وی بر طرف کردن مشکلات مسیر تردد در مرز میلک را از مهمترین برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان برای روان سازی کالا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه کاهش در هزینه و زمان از مهمترین مولفه های افزایش مبادلات تجاری محسوب می شود لذا با تاکید استاندار روان سازی مسیر میلک در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برای ساخت پل دوم در میلک همه اقدامات از سوی جمهوری اسلامی انجام شده اما مشکل در امضا نکردن موافقت نامه از سوی مسئولان کشور افغانستان است.

** ارتقای ایمنی تردد انواع وسیله نقلیه
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی تردد انواع وسایل نقلیه در جاده ها سه هزار عدد کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ مخصوص در میان راکبان موتور سیکلت، 550 عدد کپسول آتش نشانی و هزار و 800 مارکز شبرنگ مخصوص وانت بار ها در این استان توزیع شد.
وی توزیع 600 عدد مثلث خطر مخصوص ادوات کشاورزی متردد در جاده ها و راههای روستایی، صدور بیش از 23 هزار و 700 فقره برگه معاینه فنی، ایمن سازی 74 باب مدرسه روستایی در حاشیه جاده ها از طریق نصب تابلوهای مخصوص علائم ایمنی و نصب سرعت گیرها، آموزش بیش از 13 هزار و 800 دانش آموز مدارس حاشیه راههای سیستان و بلوچستان در زمینه تردد ایمن و فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده این این استان برای افزایش ایمنی تردد عنوان کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.