به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این جشنواره با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد از مجموعه جشنواره های آیات است.
وی افزود: جشنواره ذکر و ذاکرین در حوزه موسیقی آیینی برگزار می شود و هر اثری که به پرسش و باور انسان نسبت به مبدا خداوند توجه داشته باشد در این بخش قرار می گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نام نویسی برای شرکت در این جشنواره همزمان با آغاز ربیع الاول آغاز شد و امروز آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره است.
وی تصریح کرد: تاکنون 33 گروه از 10 استان آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند که بعد از پایان مهلت نام نویسی هیات انتخاب آثار قابل قبول را برای شرکت در جشنواره انتخاب می کند.
مسگرانی با بیان اینکه از گروه های شرکت کننده هشت گروه از سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: بعد از برگزاری جشنواره و اجرای گروه های منتخب داوران آثار برگزیده را مشخص می کنند و در پایان نیز آلبومی از آثار برگزیده تهیه می شود.
وی خاطر نشان کرد: معرفی آیین های دینی و مذهبی، نشان دادن غنا و تکثر فرهنگی اقوام و مذاهب در ایران، آشنا شدن نسل جوان و امروزی با مواریث گذشتگان، ایجاد نشاط معنوی با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جشنواره ملی ذکر و ذاکرین در 2 بخش آواها، نغمات و همخوانی و همنوایی برگزار می ‌شود و شرکت کنندگان در قالب تک خوانی، تک نوازی، گروه خوانی و گروه نوازی آثار خود را ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا موسیقی آیینی به اعتقادات و آداب و رسوم مذهبی مردم بازمی گردد و هر اثری با آیین های دینی تناسب داشته و با کلام قدسی و عرفانی همراه باشد در حوزه موسیقی آیینی به شمار می ‌آید.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.