دکتر محمد کاظم مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام نوزادان تازه متولد شده در صورت دچار بودن به شکاف کام یا لب بلافاصله برای درمان به بخش ناهنجاری های مادرزادی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان معرفی می شوند تا فرآیند درمان آنان در اولین فرصت آغاز شود.
وی ادامه داد: بخش ناهنجاری های مادرزادی این بیمارستان دارای فوق تخصص جراحی کودکان، فوق تخصص جراحی زیبایی، متخصص بیهوشی، جراح فک و صورت و سه نفر گفتار درمان است که تمام مراحل درمان به صورت کامل و با تعرفه دولتی انجام شود.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با اشاره به ویژگی بیماری شکاف کام و لب گفت: این ناهنجاری مادرزادی علاوه بر ایجاد مشکلات عاطفی برای بیمار و اطرافیان به دلیل درگیر کردن ارگان ها و بافت های متعدد می تواند مشکلات مختلف گوارشی، تنفسی، گفتاری و شنوایی نیز در بیماران ایجاد کند.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت درمان این بیماران توسط تیم تخصصی متشکل از پزشک، گفتار درمان، شنوایی شناس و روان شناس انجام می شود و روند کامل درمان گاه تا سالها طول می کشد.
مومنی اظهار داشت: بخش جراحی شکاف کام و لب بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان مهر ماه سال 96 با همکاری موسسه خیریه «محکم» در اعزام فوق تخصص به زاهدان و همچنین تقبل تامین اتاق عمل و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شد.
وی بیان کرد: سال گذشته 48عمل جراحی شکاف کام و لب در این بیمارستان انجام شد.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: انجام مراقبت های منظم دوران بارداری، توجه به سوابق بارداری های قبلی و توجه به توصیه پزشکان و کادر بهداشت و درمان در زمان بارداری احتمال بروز این ناهنجاری مادرزادی را کاهش می دهد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.