مسعود اعلائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سبد غذایی توزیع شده شامل برنج، مرغ، روغن، حبوبات، پنیر، خرما وعسل بود.
وی افزود: مادران باردار و شیرده بی بضاعت و پرخطر مشمولان اصلی این طرح بوده و هدف از آن بهبود وضعیت تغذیه مادران است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با قدردانی از توجه و مساعدت بنیادعلوی به مردم این شهرستان خاطرنشان کرد: درآمد خانوارهای این منطقه محروم خیلی اندک است و بیشتر آنان توان خرید تغذیه مناسب را ندارند به همین دلیل کودکان سوء تغذیه بی شماری وجود دارد.
وی حمایت نهادهای مختلف و انجمن های غیردولتی و حمایتی از کودکان، مادران باردار و شیرده را خواستار شد و افزود: خشکسالی، بیکاری و فقر در این منطقه درآمد برخی خانوارها را به صفر رسانده است.
اعلائی ادامه داد: برای حمایت مادران مناطق محروم طرح شمیم سلامت در حاشیه شهر کمب با حضور متخصص زنان برگزار شده است.
وی افزود: این طرح با همکاری امور اجتماعی، گروه واکسیناسیون، آموزش، مشاوران روانشناس، سلامت یاران، کارکنان مرکز کمب، پزشکان و ماماهای علاقمند شبکه بهداشت و درمان چابهار با همکاری دفاتر تسهیل گری و بخشداری مرکزی با هدف ارائه خدمات ویزیت رایگان، آموزش، مشاوره، بیماریابی و بررسی نظام واکسیناسیون اجرا شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: از جمله دستاوردهای خوب طرح «شمیم سلامت »حضور متخصص زنان و زایمان بوده که با انجام ۲۱ ویزیت موفق به پوشش ۹۵ درصدی ویزیت زنان باردار پرخطر منطقه شد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.