به گزارش ایرنا فاضل عبادی روز سه شنبه در همایش فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان سبک زندگی اسلامی ایرانی که در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: شورای فرهنگ و عمومی هم اینک در 32 استان، سه منطقه آزاد و نزدیک به 400 شهرستان کشور فعال است.
وی ادامه داد: تقریبا هر شورای فرهنگ و عمومی دارای 30 نفر عضو است که ظرفیت بسیار عظیم فرهنگی محسوب می شود.
مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شوراهای فرهنگ و عمومی کشور از سال 1364 تا کنون 10 دوره کاری با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل داده است.
وی تصریح کرد: شوراهای فرهنگ و عمومی در دوره جدید با هدف استفاده از ظرفیت دستگاهها، انسجام و هم افزایی دستگاههای فرهنگی در سطح کشور برگزار می شود.
عبادی اظهار داشت: در ابتدای مسئولیت سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 15 سرفصل در 75 برنامه در شورای فرهنگی عمومی کشور به تصویب رسیده است.
وی بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ خرد، ترویج فرهنگ علم و دانش، ایثار و شهادت و غیره را از جمله سر فصل های تصویب شده در شورای فرهنگ و عمومی کشور عنوان کرد.
مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر بخواهیم چهار عنصر اصلی در سبک زندگی از جمله خانواده، جامعه، همسالان و فضای مجازی را نام ببریم یکی از عوامل تاثیر گذار در سبک زندگی فضای مجازی است.
وی بیان کرد: فرهنگ عمومی و سبک زندگی دو واژه جداناشدنی از همدیگر هستند و اگر بخواهیم فرهنگ عمومی ارتقا پیدا کند لزوم توجه به سبک زندگی و حواشی آن باید در رصد متولیان فرهنگی قرار گیرد.
عبادی اظهار داشت: گفتمان فرهنگی درباره سبک زندگی باید در دستور کار متولیان فرهنگ و عمومی کشور قرار گیرد تا بتوان به نتایج دلخواه رسید.
وی بیان کرد: همگانی و مردمی کردن فعالیت های مربوط به سبک زندگی با بهره گیری از ظرفیت های انجمن های فرهنگی و سمن ها در این مسیر لازم و ضروریست.
مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بازگشت به آموزه های دینی، ایستادگی در برابر تهاجمات فرهنگی و توجه به آداب و رسوم گذشتگان از عوامل موثر در تقویت شورای فرهنگ و عمومی است.
وی بیان کرد: فرهنگ هر کشور هویت آن جامعه است و تفاوت جوامع به خاطر همین فرهنگ هاست.
عبادی تصریح کرد: فرهنگ عمومی کنش ها و واکنش های همگن و همگرای جامعه نسبت به یک رویه و یک مساله است.
وی با اشاره به آثار تاریخی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان از هر جهت درخشندگی خاصی دارد.
مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان مردمانی مهمانواز، فرهنگی، مومن، آزاده و حماسه ساز هستند.
ادامه دارد...
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.