معاون کمیته‌امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس پیگیری‌های انجام‌شده ۴۰۰ یتیم به‌ صورت فصلی و ۲۰۰ یتیم به‌صورت دائمی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی حامیان بهره‌مند‌ هستند.

به گزارش ایلنا، محمود میرامامی افزود: براساس سیاست‌ها، اهداف کمیته‌امداد امام(ره) و به‌منظور جذب حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های خارج این استان دیدار چهره به چهره و برگزاری جلسات متعدد با حامیان، مؤسسات خیریه و نیکوکاران استان تهران صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به مشکلات عدیده و نیازهای عمده خانوارهای تحت حمایت، نیازمند، محروم و ایتام استان پهناور سیستان و بلوچستان که بیش از دو دهه زندگی روزمره خویش را با مشکلات و سختی‌های فراوان می‌گذرانند با وجود خدمات کمیته‌امداد امام(ره)، دستگاه‌های حمایتی، مؤسسات خیریه این ضرورت را بر خود فرض می‌دانیم که در راستای جذب کمک‌های مردمی از ظرفیت خارج این استان از قبیل استان تهران بهره‌مند شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این زمینه باهدف کاهش چهره فقر و محرومیت ضمن دعوت از خیران، نیکوکاران و حامیان جهت سفر به این استان و ارائه گزارش از نیازها و مشکلات خانواده‌های تحت حمایت خوشبختانه اتفاقات و اقدامات بسیار برای حمایت از ایتام و خانوارهای نیازمند صورت گرفته است.

میر امامی یادآور شد: همچنین هم‌افزایی و مشارکت با موسسه خیریه فاطمه‌الزهراء(س) در تأمین جهیزیه نوعروسان، مسکن مددجویان، معیشت، لوازم ضروری زندگی مانند گرمایشی و سرمایشی، کمک به دانش آموزان و تهیه بسته‌های فرهنگی صورت گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و انعقاد تفاهم‌نامه در زمینهٔ تأمین بسته‌های فرهنگی، تلاش برای جذب حامی برای فرزندان اکرام و محسنین و کمک درزمینهٔ نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور تولید برق خانگی از طریق خیران برجسته استان تهران از دیگر برنامه‌های در حال انجام است.

وی با اشاره به جذب حامی جدید برای ۲۰۰ نفر یتیم به‌صورت دائمی و ۴۰۰ یتیم به‌صورت فصلی، گفت: حامیان و خیران نیکوکار در طول ایام مختلف سال برای رفع نیازهای این فرزندان از قبیل پوشاک، لوازم ضروری زندگی، مسکن، بسته‌های فرهنگی، اشتغال، جهیزیه، نوشت‌افزار نیز مشارکت دارند.

میرامامی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام راه‌اندازی اشتغال درزمینهٔ صنایع فرش، صنایع‌دستی، مرغ بومی، پرورش بلدرچین، تأمین تانکر آب برای روستاهای محروم به‌منظور تأمین آب شرب، اجاق و بخاری با استفاده از سهم‌افزایی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای مناطق سردسیر این استان و تأمین هزینه‌های اردوهای زیارتی شوق زیارت و اعزام مددجویان برای زیارت ثامن الحجج امام رضا(ع) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.