محمود دیانتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک جوی آرام و پایدار در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان حاکم است اما در برخی نقاط شاهد وزش باد و گرد و خاک هستیم که این شرایط ایجاب می کند کشاورزان استان در اجرای عملیات محلول پاشی و سم پاشی احتیاط کنند.
وی با بیان اینکه توصیه های هواشناسی کشاورزی طرح توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی تا 24 آذر ماه صادر شده است، ادامه داد: بر اساس بررسی های کارشناسان ما هم اینک بهترین زمان برای جمع آوری ضایعات باغی برای جلوگیری از شیوع آفات در باغات است که سبب جلوگیری از خسارت به کشاورزان می شود.
عضو کارگروه تهک هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شرایط فعلی هوای استان استفاده از کودهای فسفاته، پتاسه و حیوانی پوسیده به روش چالکود در باغات، استفاده از کود آلی و هرس در باغات موز، پا بیل و استفاده از کود آلی و حیوانی در باغات خرمای استان بدون مانع است.
وی افزود: با توجه به تداوم سرمای شبانه در نواحی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان توصیه می شود کشاورزان و صیفی کاران این مناطق تدارکات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات صیفی و سبزی جات با ایجاد پوشش پلاستیکی را در دستور کار خود قرار دهند.
دیانتی گفت: کشاورزان می توانند به منظور افزایش بهره روی در استفاده از منابع آب با ایجاد تشتک دور درختان در دامنه ها و ارتفاعات به افزایش جذب آب به وسیله درخت کمک کنند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.