مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سینما جوان چابهار به منظور توسعه و ترویج فرهنگ در این شهرستان مورد افتتاح قرار گرفت که امیدواریم با این حرکت شاخص های فرهنگی منطقه ارتقا یابد.
حسین مسگرانی بیان کرد: جنوب سیستان و بلوچستان بویژه چابهار در عرصه فیلم و عکس ظرفیت های توانمند و هنرمندان بسیار برجسته ای دارد که نیاز است تا مورد حمایت قرار گیرند.
وی بیان کرد: چابهار در عرصه فیلم های کوتاه، مستند و ویژه ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان دارد که افتتاح سینما جوان در این شهرستان می تواند نقش موثری را ایفا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این سینما جوان دومین مرکز سینمایی در استان است که بزودی در زابل نیز چنین مرکزی به منظور حمایت از هنرمندان تاسیس شود.
وی بیان کرد: تجهیزات سینما جوان در زابل خریداری شده که این امر نقش بسیار مهمی در ارتقای شاخص های فرهنگی سیستان و بلوچستان دارد.
مسگرانی تصریح کرد: در مرکز سینما چابهار پنج اتاق برای آموزش اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین امکانات مربوط در عرصه فیلم و عکس برای استفاده هنرمندان چابهاری نیز در این مرکز فراهم است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه آموزشی در مرکز سینما جوان چابهار ایجاد شده که هنرمندان می توانند برای بهره گیری بیشتر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از اساتید برجسته این مرکز استفاده کنند.
وی تصریح کرد: با افتتاح مرکز سینما جوان چابهار دیگر نیازی نیست که هنرمندان این منطقه برای فراگیری آموزش های فرهنگی و هنری به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کنند.
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه سفر 2 روزه خود را به جنوب سیستان و بلوچستان آغاز کرد.
حضور در گلزار شهدا، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر ایرانشهر از مهمترین برنامه های سفر سید عباس صالحی به این شهرستان بود.
دیدار با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان های چابهار، سرباز، کنارک، نیکشهر و قصرقند، بازید از روستای دوستدار کتاب رمین، شرکت در مراسم تشییع پیکر 2 شهید حادثه تروریستی چابهار، عیادت از حادثه دیدگان حمله تروریستی، بازدید از بندر شهید بهشتی و پتروشیمی از مهمترین برنامه های امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان بود.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.