به گزارش ایرنا مهدی جمشیدزهی در دیدار مشترک خود با رئیس اداره بهزیستی و دلجوئی از خانواده های نیازمند و دارای معلول بیان کرد: این دیدار و بازدیدها به مناسبت گرامیداشت هفته معلولان و به دنبال تشکیل نشست اخیر دهیاران این بخش با فرماندار و تاکید وی بر اهمیت اجرای موفقیت آمیز طرح cbr خدمات توان بخشی مبتنی بر جامعه صورت گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد: با نگاه بلند دولت و تلاش شوراها و دهیاران بخش بزرگی از اقشار محروم و نیازمند در نوک آباد شناسایی شوند و زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاش هم گفت: در راستای اجرای طرح cbr آمار مستمری بگیران در بخش نوک آباد از 89 نفر به حدود 340 نفر افزایش یافته است.
ادریس تمندانی اظهار داشت: هم اینک 3850 فرد معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی خاش قرار دارند.
وی افزود: ۵۷ خانواده دارای دو معلول زیرپوشش این اداره هستند که برای ۱۹ نفر واحد مسکونی ساخته شده و برای بقیه این خانوارها مسکن ساخته می شود.
وی گفت: توانمند سازی معلولان و تلاش برای پیشگیری از معلولیت ها از اولویت های مهم بهزیستی خاش محسوب می شود.
دراین نشست در زمینه متناسب سازی محیط، ساخت سرویس بهداشتی، هزینه درمان و توزیع ویلچر از طریق اعتبارات طرح سی بی آر تصمیم گیری شد.
همچنین مقرر شد: هر ماه یکبار روستاهای باقی مانده مورد بازدید قرار گیرند و تا پایان سال شناسایی معلولان در بخش نوک آباد به اتمام برسد و کلاس های پیشگیری از معلولیت از سوی بخشداری در مناطق روستایی زمان بندی و به بهزیستی اعلام شود تا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدام کند‌.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.