دراین مطلب آمده است: جاده، ایمنی نامناسب خودرو و خطاهای انسانی سه ضلع حادثه آفرین مثلث تردد در راه‌های مواصلاتی به شمار می روند.
به گزارش عصرهامون، در حالی سه ضلع حادثه آفرین مثلث تردد در راه‌های مواصلاتی کشور یعنی جاده، ایمنی نامناسب خودروها و خطاهای انسانی همیشه خبرساز هستند که سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور از لحاظ داشتن راه های مناسب به عنوان فقیرترین استان محسوب می شود. به گونه ای که عدم وجود راه های مناسب و استاندارد باعث شده این خطه از کشور به کانون حوادث رانندگی در با تلفات جانی و مالی بسیار بالا تبدیل شود.
جالب است بدانیم که مرگ و میر، صدمات و ناتوانی‌های ناشی از حوادث رانندگی از جمله چالش‌های مهم تأثیرگذار بر سلامت جامعه محسوب می‌شوند، به طوری که حوادث و تصادفات رانندگی مهم‌ترین دلیل مرگ، ناتوانی و بستری در بیمارستان را تشکیل می‌دهند که عوارض اقتصادی- اجتماعی چشمگیری به دنبال دارند.
اگر چه در این میان همیشه سرعت غیر مجاز، سبقت نابجا و برخورد با حیوانات اهلی به مثل شتر عوامل اصلی در وقوع تصادفات به شمار می روند اما عمده دلایل تصادفات در این استان پهناور کاهش دید افقی در جاده‌های استان در اثر طوفان و ریزگردها، کمبود راه های با کیفیت و استاندارد، کمبود و یا عدم وجود بزرگراه، نبود سیستم های روشنایی در برخی نقاط خطرناک و حادثه خیز و البته حضور پررنگ قاچاقچیان سوخت است که روزانه کام بسیاری از شهروندان سیستانی و بلوچ را تلخ کرده و آنها را عزادار عزیزانشان می کند.
افزایش 32 درصدی تلفات جاده ای
بهروزی رییس پلیس راه شمال استان سیستان وبلوچستان در این خصوص با اشاره به افزایش 32 درصدی تلفات جاده ای در شمال استان عامل این تلفات را نبود بزرگراه، تجهیزات ترافیکی و عامل انسانی اعلام کرد.
به گفته این مسئول، عامل انسانی مانند خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو موجب بیشترین تلفات جاده ای در سیستان وبلوچستان شده است.
با این تفاسیر اگر از خطاهای انسانی گذر کنیم باید بگوییم که در حالی عرض کم جاده ها، ارتفاع محورها از سطح زمین و دوبانده نبودن محورهای مواصلاتی از دیگر دلایل اصلی تصادفات به شمار می روند که می طلبد مسئولان امر چاره ای اساسی بیاندیشند تا هموطنانمان با خسارت های جانی و مالی کمتری مواجه شوند.
8006**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.