به گزارش ایرنا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز/پنجشنبه/ به اتفاق استاندار، محمد نعیم امینی فرد نماینده اهل سنت مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسئولان استان سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل بر مزار شهیدان با آرمان های شهدای سرافراز میهن اسلامی تجدید میثاق کرد.
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز سفر 2 روزه خود را به جنوب سیستان و بلوچستان آغاز کرد.
حضور در گلزار شهدا، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر از جمله برنامه های سفر وزیر ارشاد به ایرانشهراست.
سیدعباس صالحی در ادامه سفر مرداد ماه سال جاری به شمال سیستان و بلوچستان امروز دور دوم سفر خود را به شهرهای جنوبی استان آغاز کرد.
سفر به چابهار از دیگر برنامه های پیش بینی شده سفر 2 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جنوب سیستان و بلوچستان است.
شیعه و سنی سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.
از 2 هزار و 55 شهید سیستان و بلوچستان 934شهید دوران دفاع مقدس، 206 شهید توسط ضد انقلاب، 749 شهید توسط اشرار، 9 شهید مدافع حرم و 157 شهید در حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند.
این استان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور به نام شهید «سبیل اخلاقی» با 11.5 سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.
3213*7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.