دکتر سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک 14 آذر روز جهانی داوطلب اظهار داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از سال 69 با انگیزه حل مشکلات بهداشتی حاشیه نشینان شهری و روستایی اجرای طرح داوطلبان سلامت تحت عنوان رابط بهداشت را در برخی نقاط کشور آغاز کرد.
وی افزود: افزایش سواد سلامت مردم و مشارکت آنان در مدیریت، تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های سلامت در راستای ارتقای سلامت و توانمندسازی جامعه از مهمترین اهداف اجرای طرح داوطلبان سلامت بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از زمان اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان داوطلبان سلامت با اقدامات موثر خود این نهاد را در اجرای برنامه مهمی نظیر ریشه کنی فلج اطفال، مالاریا، تالاسمی، شناسایی مادران باردار پر خطر و غیره یاری کردند.
وی افزود: داوطبان سلامت سیستان و بلوچستان به صورت محله ای در شهرها و روستاها و هم به صورت تخصصی در ادارات و نهادها فعالیت می کنند.
طباطبایی خاطر نشان کرد: داوطلبان سلامت به عنوان مشارکت کنندگان مردمی از ارکان اساسی مراقبت های بهداشتی و سلامت در جامعه به حساب می آیند به طوری که مشارکت این افراد در برنامه های مختلف بهداشتی درمانی یاری گر این نهاد در تحقق اهداف مورد نظر است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.