به گزارش ایرنا علیرضا کیخا روز دوشنبه در نشستی که با محوریت آسیب شناسی جنبش های دانشجویی و به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو برگزار شد افزود: هر چند فرا رسیدن روز دانشجو به خاطر شهادت سه تن از عزیزان انقلاب است اما در مکتب انقلاب شهادت تسلیت ندارد و این روز را پیشاپیش به دانشجویان عزیز تبریک می گوییم.
وی ادامه داد: سالروز این مناسبت ها در تقویم فقط به برگزاری جشن ها و نشست ها محدود می شود و متاسفانه در مورد تبیین و توضیح این ایام مطالبی عرضه نمی شود.
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بهتر است در چنین روز هایی به جای برگزاری مجالس جشن که در حال مرسوم شدن است کار گفتمانی صورت گیرد و برای دانشجو از فلسفه وجودی این روزها گفته شود.
وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی واژه ایست که سال هاست در دایره واژگانی سیاسی قرار گرفته و در 20سال اخیر نمود بیشتر داشته است.
کیخا بیان کرد: جنبش های دانشجویی باید فارغ از حزب گرایی و تعصب بوده و کارشان جریان سازی باشد.
وی اظهار داشت: دانشجو باید درک درستی از شرایط زمانی خود داشته باشد و حرکات و جنبش های آنان به صورت کنشی باشد نه واکنشی؛ 13 آبان یکی از این جنبش های حرکتی است.
مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: دانشجو باید نقش جدی در مسائل کشور داشته و پویا،فعال و مطالبه گر باشد.
وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «دانشجو باید منتقد و مسئولان باید پاسخگو باشند و در این باره کسی حق ندارد برچسب ضد انقلاب به آنها بزند».
به گزارش ایرنا در این نشست شماری از تشکل های دانشجویی به نقطه نظرات خود در رابطه با نقش دانشجویان و تشکل های دانشجویی در توسعه و تعالی جامعه پرداختند.
9914
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.