حجت السلام حمید رضا بندانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اختلاف براثر وقوع یک فقره قتل در شهرستان فنوج بین 2 طایفه اربابی و میرزایی به وجود آمده بود.
وی افزود: پس از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف فنوج تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای برقراری صلح و سازش بین 2 طایفه آغاز شد.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از برگزاری نشست های متعدد رئیس و اعضای شورای حل اختلاف فنوج با اعضای 2 طایفه و پادرمیانی بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان منطقه خانواده مقتول رضایت به گذشت دادند و این درگیری به پایان رسید.
وی بیان کرد: توجه به ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که تاکنون پرونده های اختلافات طایفه ای فراوانی با کمک این قشر به سازش ختم شده است.
بندانی تصریح کرد: علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.
به گزارش ایرنا شهرستان فنوج با جمعیت افزون بر 52 هزار نفر در 520 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.