ادریس تمندانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه توانمند سازی معلولان و تلاش برای پیشگیری از معلولیت ها از اولویت های مهم بهزیستی خاش به شمار می رود افزود: هم اینک 31 بیمار روانی و 33 معلول ذهنی از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
وی بیان کرد: خانواده های دارای 2 معلول مورد توجه و حمایت دولت هستند که در همین راستا 57 خانواده دارای 2 معلول در خاش داریم که تاکنون برای برخی از این خانواده ها منزل ساخته شده است.
رئیس اداره بهزیستی خاش ادامه داد: پرداخت هزینه تحصیلی به دانشجویان و تامین کمک هزینه های درمانی افراد زیر پوشش بهزیستی در دستور کار این نهاد در حوزه توانبخشی است.
وی اظهار داشت: در قالب طرح cbr کار شناسایی و خدمات رسانی به معلولان و جامعه هدف را شروع کرده ایم.
تمندانی بیان کرد: 43 نفر معلول ضایع نخاعی ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار ریال حق پرستاری دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: شهریه 46 نفر از دانشجویان معلول که مشغول به تحصیل در دانشگاه های پیام نور، آزاد و شبانه هستند نیز پرداخت می شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاش رایگان بودن هزینه های انشعاب آب و برق معلولان، پرداخت کمک هزینه خوابگاه و غذا به دانشجویان معلول مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 120 نفر از دانش آموزان زیر پوشش اداره بهزیستی خاش را از جمله خدمات این نهاد به معلولان عنوان کرد.
وی همچنین توزیع وسایل کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، عصا واکر و غیره میان معلولان، پرداخت تمامی هزینه های درمان معلولان، پرداخت هزینه های کاشت حلزون به مبلغ 50 میلیون ریال، پرداخت هزینه های پروتز، کفش طبی، ساماندهی بیماران روانی، معافیت یکی از فرزندان خانواده های دارای 2 معلول، اجرای طرح CBR'توانبخشی مبتنی بر جامعه'، شناسایی دهها معلول با همکاری دهیاری ها که هیچ گونه دسترسی به خدمات بهزیستی نداشته و نیاز سنجی مشکلات آنان توسط مدد کار و ارائه خدمات در زمینه های متناسب سازی محیط اشتغال و پرداخت هزینه های درمان را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.
تمندانی افزایش 2 و سه برابری مستمری محرومان در بهزیستی و کمیته امداد را از اقدامات عدالت گسترانه دولت عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش دولت بر این است که با کمبودها و تبعیض ها مقابله و نیازهای اقشار محروم جامعه را برآورده کند.
به گفته وی دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی، رفاهی، تفریحی، ورزشی و اداری برای معلولان در شهرستان خاش به دلیل نبود امکانات درست تردد آنان را با مشکل رو به رو کرده و 80 درصد از مبلمان شهری برای تردد معلولان مناسب نیست.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.