اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار هزار و 500 هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که چهار هزار و 100 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می شود افزود: امسال پیش بینی می شود 130 هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های چابهار، کنارک و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و هم سطح زیر کشت موز را در کشور به خود اختصاص داده است.
شهرکی گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی حاکم در منطقه سه هزار و 900 هکتار از باغات موز سیستان و بلوچستان خشک شد که امسال با توجه به برنامه شیرین سازی آب دریا پیش بینی می شود دوباره شاهد رونق این باغات در منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.