مجتبی پیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به خشکسالی اخیر و کمبود شدید علوفه با کیفیت در مراتع سیستان و بلوچستان افزایش سطح زیر کشت محصولات علوفه ای در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات علوفه ای در سیستان و بلوچستان تولید می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: یکی از مهمترین محصولات علوفه ای استان ذرت است که سطحی بیش از 10 هزار هکتار را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: قسمتی از ذرت تولیدی سیستان و بلوچستان به صورت دانه ای و قسمتی نیز با تولید 200 هزار تن به صورت تازه یا سیلویی برای مصرف دامداری های استان و خارج از استان حمل می شود.
پیری تاکید کرد: در گذشته سیلو علوفه به روش سنتی انجام می شد اما امسال برای نخستین بار این نهاد به روش تونلی در ایرانشهر اقدام به این کار کرد.
وی با اشاره به مزایای روش تونلی گفت: در روش سنتی احتمال قارچ زدگی و کپک زدگی علوفه وجود دارد اما در روش جدید علوفه کاملا بهداشتی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عدم تغییر زیاد ارزش غذایی علوفه، نگهداری طولانی مدت، قابلیت حمل و نقل به هر مکان، بی نیاز از انبار و قابلیت نگهداری در فضای آزاد و حفظ وزن اولیه علوفه را از دیگر مزایای روش جدید عنوان کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.