به گزارش ایرنا حق پرست پس از ورود به فرودگاه زاهدان و استقبال رسمی استاندار سیستان و بلوچستان در نخستین برنامه سفر 6 روزه خود به سیستان و بلوچستان صبح امروز به اتفاق علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با عزیمت به روستاهای اطراف شهر زاهدان از نزدیک با مشکلات و کمبودهای این روستاها آشنا شد.
معاون وزیر کشور سپس در مسیر سفر به شهرستان خاش از روستای چاه احمد از توابع بخش نوک آباد این شهرستان و هنرستان فنی و حرفه ای این روستا ، مجتمع کشت و صنعت گوهر دشت روستای تخت ناردون بازدید کرد.
به گفته یکی از مسئولان محلی، شاخص بی سوادی در روستای چاه احمد خاش افزون بر 75 درصد است به طوری که بسیاری از نوجوانان منطقه به دلیل دوری روستاها از محل تحصیل مجبور به ترک تحصیل شده اند.
از نکات مورد توجه معاون وزیر کشور نبود دبیرستان دخترانه برای ادامه تحصیل دختران دانش آموز در این روستا بود که مقرر شد مورد رسیدگی قرار گیرد.
دین پرست و هیات همراه همچنین از مجتمع کشت و صنعت گوهر دشت خاش به مساحت پنج هزار و 200 هکتار که با هدف حرفه آموزی، آموزش و اشتغال مددجویان زندانی فعالیت می کند بازدید کرده و از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی های این مجتمع آشنا شدند.
مجتمع کشت و صنعت گوهر دشت خاش دارای حدود هزار هکتار باغ پسته است که به طور متوسط سالانه 400 تن پسته تولید و استحصال و فرآوری می‌ شود.
همچنین در این مجتمع 2 هزار و 400 هکتار زمین کشاورزی با آبیاری تحت فشار وجود دارد که محصولاتی نظیر جو، دانه های روغنی و گندم در این اراضی کشت می شود و بیش از هزار و 300 راس دام سبک مولد نیز در حال پرورش است.
معاون وزیر کشور هم اینک در نشست شورای اداری شهرستان خاش حضور دارد.
دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به منظور پیگیری مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان و زمینه ‌سازی تنظیم سند توسعه جنوب آن، به این استان سفر کرده است.
وی همچنین در سفر به شهرستانهای مختلف جنوب استان از جمله سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، قصرقند، کنارک و چابهار به بررسی مسائل و مشکلات و محرومیت های این منطقه خواهد پرداخت.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.