دکتر نورمحمد بخشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محققان و پژوهشگران حوزه پزشکی و داروسازی، شرکت های دانش بنیان مرتبط با تولید اقلام داروئی و کارخانجات و صنایع داروئی می توانند از این امکانات و خدمات استفاده کنند.
وی افزود: فراهم شدن زمینه انجام چنین آزمایشاتی ضمن ارتقاء کیفیت داروها، افزایش اعتماد پزشکان متخصص به داروهای تولید داخل و کمک به وضعیت سلامت بیماران، منجر به کاهش خروج ارز از کشور نیز می شود.
معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: با راه اندازی این بخش از این پس فرایند شناسایی و معرفی افراد داوطلب، تجویز نمونه های دارویی، نمونه گیری و جداسازی پلاسما در این آزمایشگاه انجام می شود.
بخشانی برنامه ریزی برای انجام آزمایشات مورد نیاز در محل آزمایشگاه جامع تحقیقات را از اهداف و برنامه های آتی این مرکز برشمرد.
به گزارش ایرنا مطالعات همسنگی زیستی به مجموعه آزمایشاتی گفته می شود که برای اخذ استانداردهای بین المللی مصرف اقلام داروئی ضرورت دارد.
بر اساس ضوابط علمی، داروهای تولیدی پس از طی موفقیت آمیز آزمایشات بر روی نمونه های حیوانی و قبل از اخذ مجوز ورود به بازار داروئی باید در یک مطالعه همسنگی زیستی (بیواکی والانسی) بر روی تعدادی از افراد داوطلب سالم به لحاظ بررسی وضعیت کینتیک دارو با نمونه های مشابه آزمایش شده و در صورت کسب نتایج قابل قبول مجوز ورود به بازار را اخذ می کند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.