حجت الاسلام مهدی پودینه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نام نویسی در این سامانه که از مرداد ماه امسال آغاز شده گام مهمی در راستای شناسایی هر چه بهتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد است تا کانون های فعال از غیر فعال مشخص شوند.
وی مهمترین اهداف راه اندازی کانون های مساجد را گسترش زمینه مشارکت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی در مساجد، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و ایجاد جاذبه فرهنگی برای مقابله با تهاجم دشمنان عنوان کرد.
سرپرست دبیر خانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تعداد کانون های فرهنگی مساجد استان را هزار و 310 کانون عنوان کرد و افزود: 75 باب خانه نور، 24 کانون تخصصی، 114 باب کتابخانه مخزن دار با 329هزار و 557 جلد و 470 کتابخانه قفسه دار با افزون بر 195 هزار جلد کتاب از جمله ظرفیت های کانون های مساجد استان محسوب می شوند.
حجت الاسلام پودینه از برگزاری 40 ویژه برنامه همزمان با هفته وحدت در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی رقابت ها و همایش های مختلف، افتتاح سه کانون مساجد و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از جمله مهمترین برنامه های این هفته در استان بوده است.
به گزارش ایرنا کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس مصوبه شماره 302 مورخ 18 اسفند سال 1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس و راه اندازی شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.