نادر میربلوچزهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه بر اثر غفلت دست اندرکاران آموزشی و بی توجهی برخی از خانواده ها به مبحث تحصیل فرزندان، افزون بر 60 دانش آموز پایه هفتم و 20 دانش آموزش ابتدایی بدون کلاس و معلم شناسایی شدند.
وی با اشاره به اینکه عدم پیگیری و جذب افراد بازمانده از تحصیل در این موقع از سال، تشکیل نشدن کلاس درس و نداشتن معلم در این منطقه دردی بزرگ است افزود: برای شناسایی و تشویق مردم برای همکاری جهت زیر پوشش قرار دادن تحصیل فرزندانشان به همراه معاون ابتدایی اداره آموزش و پرورش خاش از این مناطق سرکشی کردیم.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش خاش ادامه داد: این افراد در روستاهای گواتمک، زردیان، شبروان و پده ای بخش ایرندگان شناسایی شدند.
وی بیان کرد: سفر به مناطق محروم و دوردست، کمک به رفع مشکلات آموزشی، شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل مورد توجه آموزش و پرورش است بنابراین از تمام خانواده ها، شوراها، دهیاران و مسئولان انتظار داریم در این رابطه یاریگر ما باشند.
میربلوچزهی اظهار داشت: در کنار برنامه های حمایتی دولت به تلاش های ارزشمند خیران بومی و خارج از استان نیاز داریم تا بتوانیم شاخص های خدماتی در حوزه آموزش و پرورش را ارتقاء دهیم.
وی گفت: در این مناطق محروم و دورافتاده از شهر خاش مدرسه و کلاس های درس مناسب باید ایجاد شود که در چند ماه اخیر با پیگیری های فرماندار شهرستان شماری پروژه آموزشی شروع شده ولی با توجه به حجم بالای مشکلات نیازها و کمبودها به شدت احساس می شود.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.