به گزارش ایرنا مجتبی پیری روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی تسهیل گری و صندوق های اعتباری امور زنان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به جمعیت زنان ساکن در مناطق روستایی و نقش موثری که آنان در اقتصاد خانوار دارند اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی توسعه‌ اشتغال زنان روستایی همگام با توسعه بخش کشاورزی است.
وی افزود: 69 صندوق فعال خرد زنان روستایی سیستان و بلوچستان بیش از 6 میلیارد ریال سرمایه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عمده فعالیت زنان روستایی عضو این صندوق را در زمینه های صنایع دستی، پرورش طیور، فرآوری محصولات کشاورزی، سبزی کاری، حصیربافی، سوزن دوزی، سکه دوزی و پخت نان و کلوچه محلی عنوان کرد.
پیری ادامه داد: تاکنون 228 نفر از بانوان استان به عنوان تسهیل گران روستایی آموزش های لازم را فرا گرفته و به عنوان تسهیل گر با سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری می کنند.
وی با اشاره به محدودیت های زیادی که خشکسالی های پی درپی بر بخش کشاورزی وارد کرده است، از کارشناسان امور زنان سازمان خواست در راستای توانمند سازی زنان روستایی از همه ظرفیت ها به ویژه صنایع تبدیلی و بسته بندی که ارتقای اقتصادی خانوار روستایی را به همراه دارد به عنوان مهمترین سیاست کاری در اولویت قرار دهند.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تشکیل صندوق شهرستانی حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی و عشایری استان در منطقه سیستان به عنوان یک ظرفیت توانسته 40صندوق اعتباری خرد را زیر پوشش خدمات خود قرار دهد.
بهزاد شهرکی افزود: این صندوق با هزار و 20 نفر عضو توانسته اند کمک های شایانی در بازاریابی و فروش محصولات زنان روستایی انجام دهند.
وی بر افزایش راه اندازی تعداد صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا کارگاه آموزشی تسهیل گری و صندوقهای اعتباری خرد زنان روستایی سیستان و بلوچستان با حضور 45 نفر از کارشناسان امور زنان استان در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.