دکتر خداداد شیخ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که احتمال ابتلای زندانیان به هپاتیت از سایر اقشار بیشتر است تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه تیم بهداشت و درمان سازمان زندانهای استان واکسیناسیون تمامی زندانیان را علیه این بیماری انجام می دهند.
وی افزود: بر اساس بر آوردها در 10 درصد از کسانی که سابقه زندان یا ورود به زندان دارند ریسک ابتلا به هپاتیت بیشتر است.
معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هپاتیت، التهاب کبد است که باعث درد و تورم خواهد شد گفت: عامل ایجاد کننده هپاتیت هر چه که باشد باعث التهاب کبد شده و کارکرد آن را مختل خواهد کرد.
وی با اشاره به برنامه های مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان در پیشگیری از هپاتیت گفت: افزایش پوشش واکسیناسیون هپاتیت ب در نوزادان، شناسایی و درمان مادران باردار آلوده، کاهش موارد ابتلاء در گروه های آسیب پذیری مانند زندانیان، معتادان تزریقی، زنان و مردان خیابانی و همچنین تکمیل واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان از محورهای اصلی برنامه این نهاد است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.