اسماعیل عاقلی روز چهارشنبه در چهارمین نشست از پنجمین گردهمایی منطقه ای نظارت بر اجرای استاندارد منطقه یک کشور که در چابهار برگزار شد اظهار داشت: استاندارد سازی نیروی انسانی، تصویب چارت تشکیلاتی اداری، اختصاص تجهیزات و امکانات خودروی اداری در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان ضروریست.
وی بیان کرد: برای انجام امورات استاندارد در شهرستان های سیستان و بلوچستان بویژه نقاط مرزی و بازارچه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.
مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: برای انجام امورات اداری نخست باید خود دارای استاندارد باشیم تا بر استاندارد سازی دیگر موارد تاکید داشته باشیم.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: حضور اداره استاندارد در این منطقه ضروریست و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
عبدالرحیم کردی افزود: رعایت استاندارد در تمام کالاها ضروریست و در سالهای اخیر با وجود تمام مشکلات، اداره استاندارد حضوری خوب در منطقه آزاد چابهار داشته است.
وی گفت: چابهار مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و برای آباد سازی سواحل مکران تاکید ویژه ای دارند.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: این شهرستان یکی از بهترین نقاط برای صادرات و واردات کالاست و مرزهای آبی و خاکی آن فاقد نیروی انسانی و امکانات برای انجام کارهای استاندارد است.
رحمدل بامری افزود: در مرز ریمدان باید نیروی انسانی و امکانات لازم برای استاندارد سازی صادرات و واردات کالا پیش بینی شود.
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار نیز گفت: باید در تریبون های مختلف جایگاه استاندارد، فعالیت ها و اهمیت آن تشریح شود.
ابراهیم غلامی افزود: نباید کالایی که استاندارد لازم را ندارد مورد تایید قرار گیرد و در بازار عرضه شود.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست ها بررسی مسائل و مشکلات حوزه اداری و ارزیابی عملکرد، بررسی راهکارهای جدید در حوزه نظارت بر اجرای استاندارد و کمک به توسعه مناطق مختلف است.
وحید مرندی مقدم افزود: در این نشست میزان مغایرت کالاهایی که دارای پروانه بوده و پس از نشان استاندارد مشخص می شود که استانداردهای لازم را ندارند، مورد بررسی قرار گرفته و میزان پوشش استاندارد نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: منطقه یک کشور شامل استان های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و کرمان است.
وی بر طرح تحول استاندارد براساس یک نظام هماهنگ تاکید کرد و افزود: مشکلات پیش روی مطرح شده در حوزه استاندارد سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار می گیرد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.