به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان و برگزیدگان بیست و ششمین دوره هفته کتاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از کتاب می توان به عنوان یک معجون و عصاره زحمات، تفکر و اندیشه یک کاتب، عالم و مولف یاد کرد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطالب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در هیچ دوره ای کهنه نمی شود اظهار داشت: آنچه که به عالم حقانی وصل شود همچون مطالب امام راحل(ره) در هیچ برهه از زمان تازگی خود را از دست نخواهند داد.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: حیات دل در گرو کتاب است و از این طریق می توان به خالق هستی نزدیک شد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: هر اندازه افراد اهل فکر و مطالعه باشند کارایی و شادابی آنان بیشتر است زیرا یکی از آثار خواندن کتاب ایجاد نشاط و ارائه انرژی مثبت به انسان است.
آیت الله سلیمانی بر احترام به جایگاه کتاب تاکید کرد و گفت: باید در جامعه فرهنگی و علمی کشور احترام به کتاب بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: تعداد موسسات انتشاراتی این استان از 37 مورد سالهای قبل امسال به 46 انتشارات افزایش یافته است.
حسین مسگرانی افزود: همچنین تعداد عناوین کتاب تولید شده در سیستان و بلوچستان از 79 عنوان سالهای 94-95 سال 96 به 178 عنوان افزایش یافته است.
وی از افزایش تعداد کتابفرشی های سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تعداد کتابفروشی های این استان از 121 باب سالهای گذشته هم اینک به 148 باب ارتقا پیدا کرده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 6 کتابفروشی عمده در استان درخواست تسهیلات برای تکمیل و تجهیز مجموعه خود را داده اند که اقدامات لازم در این زمینه در دست اجراست.
وی یکی از مشکلات در حوزه کتاب سیستان و بلوچستان را عدم به روز بودن کتابخانه ها به کتاب های جدید و مفید عنوان کرد و افزود: ضروریست در حوزه کتاب خیران برای ساخت کتابخانه و اهدای کتاب یاری گر این نهاد باشند.
مسگرانی بر نذر کتاب تاکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تمام تلاش خود را برای راه اندازی شهر کتاب توسط علاقمندان این حوزه کرده اما با وجود تسهیلات خوب ارائه شده در این زمینه استقبال چندانی از این بخش نشده است.
وی بیان کرد: به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چند سال اخیر همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب تجلیل از نویسندگانی که در دوره های قبل مغفول مانده بودند توجه شده است.
به گزارش ایرنا در این مراسم از عصمت جهانی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و حمیده ذوالفقاری خبرنگار روزنامه سیستان و بلوچستان به عنوان رسانه های برتر در حوزه کتاب سیستان و بلوچستان تقدیر شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.