حجت الاسلام احمد حاتمیان در حاشیه برگزاری همایش بزرگ پیامبر رحمت منادی وحدت در خاش به خبرنگار ایرنا بیان کرد: شخصیت و وجود ارزشمند حضرت رسول اکرم (ص) از همان سالهای نخستین تولد تا این عصر و قیامت الگوی برجسته ای از اخلاق و معرفت بوده و خواهند بود.
حاتمیان افزود: رسول رحمت و مهربانی در زندگی و اجتماع بهترین اخلاق و حسن سلوک و رفتار اسلامی و انسانی را داشتند.
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) عبادت کردن و پرستش پروردگار متعال و تلاش برای برافراشتن پرچم توحید، عقلانیت و خردورزی، احترام به حقوق هم نوعان و دور شدن از افراط گرایی و خشونت را در جامعه رواج دادند.
وی اظهار داشت: فلسفه بعثت انبیاء و پیامبر اسلام(ص) باورکردن وحی و دستورات الهی و احیای کلمه الله و اجرای حدود شریعت و بیان توحید و یکتاپرستی است.
حجت الاسلام حاتمیان توجه و عمل به قرآن و سنت را از نیازهای مهم جامعه بشری عنوان کرد و افزود: پیروی از کلام الهی و سنت پیامبر اسلام سبب کامیابی انسان در دنیا و آخرت می شود.
وی تصریح کرد: ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و توهین به مذاهب اسلامی کاری غیر عقلانی بوده و توهین کنندگان دشمنان شیعه و سنی هستند و افرادی که به نام دفاع از اسلام؛ اهداف دشمنان را پیاده و مسلمانان را نابود می کنند نیز در دایره اسلام جایی ندارند زیرا خشونت و افراط گرایی در این دین رحمانی امری ناجایز و مردود اعلام شده است.
وی بیان کرد: پیامبر اسلام و خلفای راشدین اگر امروز در حیات بودند از عملکرد بسیاری از حاکمان امروزی رضایت نداشتند زیرا نابود کردن کودکان و زنان در یمن و سوریه و عراق و حمایت از داعشی های جنایتکار بر خلاف ارزشها و اندیشه های اسلامی است.
وی گفت: پیروان واقعی اهل بیت به مقدسات اهل سنت توهین نمی کنند و اگر فردی به امهات المومنین و یا صحابه پیامبر توهین می کند، قطعا عنصر دشمن است.
وی برقراری امنیت و آرامش در جامعه را در قدردانستن ارزش ها و مقدسات اقوام و مذاهب دانست و گفت: توهین کنندگان به مقدسات شیعه و سنی عوامل نا امنی در کشور هستند و حاشیه امنی نخواهند داشت مگر اینکه از اعمال زشت خود دست بردارند.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش نیز با گرامیداشت هفته های وحدت و بسیج، این دو را از عناصر اتحاد و همدلی به عنوان رمز جاودانگی امت اسلام یاد کرد.
وی اظهار داشت: وحدت سرچشمه رسیدن به سربلندی و عزت و کامیابی در دنیا و آخرت است.
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش هم با تبیین شخصیت ارزشمند پیامبر اسلام(ص) اهمیت حفظ اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان را برای مقابله با دشمنان اسلام متذکر شد و از شجاعت و ایثار مردم ایران در مبحث مقاومت و ایستادگی و خنثی سازی توطئه های دشمنان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و بسیج و با حضور مدیرکل امور ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات کشور، امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار و معاونان فرمانداری، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و اقشار مختلف مردم و بسیحیان شهرستان خاش همایش بزرگ پیامبر رحمت منادی وحدت در سرسرای اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.