علی باقر زاده روز سه شنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین نرخ با سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور بیش از 95 درصد است که در 12 استان کشور این نرخ به بیش از 97 درصد رسیده است.
وی افزود: در فاصله سالهای90 تا 95 موفقیت های خوبی در حوزه سواد آموزی کشور بدست آمد به طوری که شاهد رشد2.86 درصد نرخ باسوادی بودیم که حدود 14 برابر مدت مشابه خود در سالهای 86 تا 90 و سه برابر میانگین رشد باسوادی جهان در بین سال‌های 2000 تا 2015 است.
باقر زاده ادامه داد: حدود یک و نیم میلیون نفر از تعداد بیسوادن کشور کاهش یافته که اتفاق خیلی مهمی است.
وی با اشاره به ریشه کنی بیسوادی در دنیا گفت: بیسوادی در همه کشورها زمان بر بوده به طوری که بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی همچنان با این معضل درگیر هستند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد: هیچ کشوری تاکنون فعالیت سواد آموزی خود را تعطیل نکرده به طوری که با اشکال و اهداف مختلف بدنبال آن هستند.
وی افزود: در سالهای اخیر سیستان و بلوچستان حدود 2 و نیم برابر میانگین نرخ رشد سواد در کشور رشد داشته است که این موفقیت بزرگی محسوب می شود.
باقر زاده ادامه داد: همچنین برای نخستین بار در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب از تعداد بیسوادن سیستان و بلوچستان در 2 سرشماری گذشته کاسته شده است.
وی تاکید کرد: معنای این تغییرات در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان این است که اگر کار به صورت جدی دنبال شود نتیجه بخش خواهد بود.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور تصریح کرد: فاصله سیستان و بلوچستان در زمینه باسوادی از آخرین استان کشور زیاد است که این امر جدیت و انسجام بیشتر را می طلبد.
وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های منطقه ای در سیستان و بلوچستان برای رفع بیسوادی گفت: باید سواد آموزی در این استان از یک ساختار اداری خارج و به بدنه جامعه انتقال یابد تا از دغدغه سازمانی به دغدغه مردمی تبدیل شود.
باقر زاده با اشاره به جایگاه اصحاب قلم و رسانه در فرهنگ سازی گفت: اصحاب قلم و رسانه در مطالبه گری این مهم در بین مسئولان و اشاعه فرهنگ سواد آموزی در بین مردم بسیار موثر هستند.
به گزارش ایرنا امروز با حضور رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور احمد امیرشاهی به عنوان معاون جدید سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات محمد سنجرانی معاون سابق که به افتخار بازنشستگی نایل آمد، قدردانی شد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.